معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: کارفرمایان این استان که نیروی کار شغل‌اولی جذب کنند، می‌توانند از مزایای طرح یارانه دستمزد استفاده کنند.

کارخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  محمد اربابی دوشنبه دوم تیرماه گفت: خراسان شمالی به همراه چند استان دیگر، مشمول استفاده از مزایای طرح پرداخت یارانه دستمزد شده است.

وی افزود: در این طرح دولت از کارفرمایانی که شغل‌اولی‌ها را با سابقه بیمه کمتر از شش ماه جذب کنند، حمایت و به مدت یک سال، یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار این کارگران را به آنان پرداخت می‌کند.

اربابی خاطرنشان کرد: بر این اساس، کارآفرینانی که شغل ‌اولی‌های دانش‌آموخته دانشگاهی را به کار بگیرند، از یارانه دستمزد به میزان ۳۰ درصد بهره‌مند می‌شوند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل‌اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است و طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل‌اولی با تایید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف ۱۲ ماه است.

بر اساس این گزارش، یارانه دستمزد، وجهی است که دولت به ‌صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل‌اولی ۲۰ تا ۳۵ سال بدون سابقه بیمه، پرداخت می‌کند.

نرخ بیکاری در زمستان پارسال در کشور ۱۰.۶ درصد و در این استان ۱۱.۲ درصد بوده است.  

در زمستان ۹۸ نرخ بیکاری زنان خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است به طوری که زمستان ۹۸، نرخ بیکاری زنان در کشور ۱۷.۲ درصد و در این استان ۱۲.۴ ثبت شده است. در این مدت، نرخ بیکاری مردان در کشور ۹.۲ درصد و در این استان ۱۰.۹ درصد گزارش شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

رونق کشاورزی یکی از محورهای اصلی اشتغال در خراسان شمالی و البته دلیل اصلی کاهش نرخ بیکاری در این استان است.

کد خبر 524211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha