شهردار تهران همزمان با بهره‌برداری از پیاده‌راه شهریار از ایجاد دو محور فرهنگی تاریخی در تهران خبر داد.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در آیین بهره‌برداری از پیاده‌راه شهریار در جمع خبرنگاران گفت: یکی از خصیصه‌هایی که این پیاده‌راه دارد این است که برای معلولان به عنوان یک فضای عمومی شهری مناسب‌سازی شده است. این پروژه یک هفته به دلیل این مناسب‌سازی به تعویق افتاد اما خوشبختانه این کار انجام شد.

وی افزود: توصیه این است که افرادی که به اینجا می‌آیند با توجه به نزدیکی این محل به دو ایستگاه مترو، طبیعتا باید بدون خودرو در اینجا حاضر شوند. به جهت مقایسه این پروژه شاید بتوان این پروژه را در مقیاس کوچک طبقه‌بندی کرد اما به لحاظ تأثیرگذاری فرهنگی قطعا از نقش بسزایی برخوردار است.

شهردار تهران در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران برای احداث گذرهای مشابه و فعالیت دستفروشان در پیاده‌راه شهریار گفت:‌ فضاهایی که چنین کیفی می‌شوند عرضه هر نوع محصولی در آن‌ها تحت ضوابط انجام خواهد شد. ممکن است در مقاطع زمانی شاهد فعالیت دست‌فروشان در این محدوده باشیم اما قطعا این فعالیت تحت ضابطه‌ای خاص خواهد بود و این فضا بخش کوچکی از پروژه بزرگی تحت عنوان محور رودکی است.

حناچی در خصوص پله‌برقی‌های سطح شهر و احداث و راه‌اندازی آن‌ها نیز اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در شرایط تحریم وجود دارد پله‌برقی‌ها هستند به ویژه پله‌برقی‌هایی که برند هستند. با این وجود هماهنگی با سازندگان داخلی انجام شده و در حال حل این مشکل هستیم که گزارش آن را به شهروندان ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تهران بر اساس طرح تفصیلی و جامع یک محور فرهنگی-تاریخی دارد که از لاله‌زار نو آغاز و به انتهای بازار ختم می‌شود. طبق برنامه مصوب شهر تهران این محور در دستور کار قرار گرفته و محور دیگری به عنوان محور فرهنگی-تاریخی در ری نیز از چشمه‌علی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در دستور کار است.

حناچی تأکید کرد: در حال حاضر در پیاده‌راه شهریار ضوابط مناسب‌سازی برای معلولان کاملا رعایت شده و قطعا از این طرح برای احداث معابر، مناسب‌سازی برای معلولان یکی از چک‌لیست‌های ما خواهد بود.

کد خبر 524198
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha