استاندار قم گفت: شکایات مردمی از پاسخگو نبودن دستگاه‌های اجرایی قم، به‌طور ویژه بررسی می‌شود. دراین‌ مورد حوزه بازرسی مواردی که ارائه می‌شود را به‌صورت موردی ارزیابی می‌کند.

شکایات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بهرام سرمست در چهل و دوم جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی طبق پاسخگویی ارزیابی می‌شوند، چراکه امر پاسخگویی در سیستم اداری امری بدیهی بوده و سامانه پاسخگویی باید فعال باشد.

استاندار قم درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان تصریح کرد: وضعیت پرخطر کرونا در قم ادامه دارد و نباید اجازه عادی‌سازی شرایط را داد، استان قم باوجوداینکه موج نخست کرونا را سپری کرده اما هنوز در منطقه زرد قرار داشته و وارد وضعیت سفید نشده است.

سرمست ادامه داد: در حال حاضر بازگشایی مراکز تجاری و خدماتی و مذهبی موقتی است. رفتار ویروس قابل پیش‌بینی نیست، با پیگیری لازم در ستاد ملی کشوری توفیقات خوبی به دست آمد و به لحاظ تدابیر، سیاست دولت در مقایسه با بسیاری از کشورها، الگوی خوبی را به معرض نمایش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: همدلی تمام ارکان نظام، حمایت رهبر معظم انقلاب و مشارکت مردمی در کنترل ویروس بسیار اثرگذار بود و دستاوردها در بحران کرونا نشان‌دهنده این بوده که به قابلیت و تحول خوبی رسیده‌ایم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح فاصله‌گذاری پویا در سطح کشور عملیاتی می‌شود که در آن اختیارات بیشتری برای تعطیلی مراکز پرخطر در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: درباره فضای مجازی و اقدامات در حوزه ارتباطات قدم‌های خوبی برداشته‌شده است و در حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها نیز توانمندی در زمینه آموزش در بستر فضای مجازی به اثبات رسید.

سرمست ادامه داد: همچنین دستاورد خوبی در فضای اداری ازنظر زیرساخت‌های ارتباطات به‌دست‌آمده و رتبه خوبی داریم، البته انتظار می‌رفت ادارات پیشگام باشند اما در استفاده بهینه زیرساخت‌ها، همت به خرج ندادیم و باید جبران شود.

وی بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از رویکردهای مهم در جهش تولید است،  دراین‌باره به لحاظ نظام تولیدی و فناوری جدید به پیشرفت خوبی رسیدیم.

استاندار قم اظهار کرد: در چند هفته نخست بحران کرونا توانستیم چند واحد تولید ماسک و مواد بهداشتی و دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنیم و در شرایط تحریم ظالمانه و اقتصاد بدون نفت به وضعیت خوبی در تولید رسیده‌ایم.

سرمست یادآور شد: در حال حاضر توسعه دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری در همزیستی با کرونا را تمرین می‌کنیم. زیرساخت‌های دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری در قم تقویت‌شده و امروز می‌توانیم بسیاری از آموزش‌ها را در بستر مجازی انجام دهیم.

وی در مورد آتش‌سوزی در مراتع عنوان کرد: منابع طبیعی باید از مراتع حفاظت کند، البته در قالب ستاد بحران تمامی دستگاه‌ها موظف هستند مراقب باشند و یک وظیفه قانونی بر عهده دستگاه‌هاست، به‌ویژه در تعطیلات آخر هفته گردشگران به منطقه می‌آیند، هرچند اکثر آتش سوری‌ها سهوی است اما نباید غفلت کرد چه‌بسا عمدی هم به کار باشد.

استاندار قم تاکید کرد:همه دستگاه‌ها در مواقع بحرانی طبق قوانین ستاد، اختیارات و امکاناتشان باید در خدمت باشد، دراین‌باره هماهنگی لازم میان بخش‌ها برای یکپارچه‌سازی امکانات در مواقع بحرانی ضروری است تا به کمک هم بیایند تا دامنه خسارات کاهش یابد.

کد خبر 524194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha