یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

نوجوان‌ها و جوان‌های کره‌ای کاغذ و فیش‌های کاغذی را به تاریخ می‌سپارند و به جای آن به گوشی‌های تلفن همراهشان روی می‌آورند

بسیاری از شرکت‌های خدمات‌دهی تلفن همراه در این کشور، که روزبه‌روز به تعدادشان هم افزوده می‌شود، این امکان را ایجاد کرده‌اند که فروشگاه‌ها کوپن تخفیف برای کاربران تلفن همراه بفرستند، یا این‌که کاربران برگه‌های هدیه و بلیت سینما و... برای همدیگر بفرستند.
این برگه‌ها یک بارکد دارند که در پیام حک شده است. کاربر کوپن روی صفحه را نشان می‌دهد و فروشنده بارکد را برای فعال‌کردن و انجام تخفیف، اسکن می‌کند.

به این ترتیب مردم با نشان‌دادن تلفن‌هایشان می‌توانند کالای خود را تحویل بگیرند. این روش یک حسن دارد و آن این‌که مردم شاید کوپن و برگه‌ها را فراموش کنند، اما تلفن همراه را فراموش نمی‌کنند.

چنین سرویس‌هایی یک بار شش سال پیش و بار دیگر هم سال گذشته با تفاوت‌هایی در نوع خدمات‌دهی راه‌اندازی شد، اما آن سرویس مربوط به شش سال قبل، رایج نشد، چون بیشتر کاربران پیام رسیده را با آگهی و پیام ناخواسته اشتباه گرفته و حذف می‌کردند.
کاربران اصلی این خدمات‌دهی جدیدِ کوپنی با بارکد معمولی، در دهه 20 زندگی‌شان یا زیر 20 هستند و اغلب برای ارتباط از کارکردهای اینترنتی روی تلفن‌های همراهشان استفاده می‌کنند.

کد خبر 52414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز