مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: روستاهای این استان در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین آب آشامیدنی سالم ندارند.

کمبود آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت‌الله مهدیخانی دوشنبه دوم تیر اظهار کرد: طی سال ۹۸ و ۹۹ شاهد بارش‌های خوبی در سطح مناطق مختلف استان قزوین بودیم تا جایی که این مساله توانست میزان ذخایر آب‌های زیرزمینی را به میزان قابل قبولی نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهد.

وی اضافه کرد: البته آبرسانی در روستاها نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است که در این زمینه نیز اقدامات به نسبت مناسبی در سال‌های گذشته انجام شده است.

مهدیخانی یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل گرما قرار داریم برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در خصوص آبرسانی سیار به برخی مناطق استان با افزایش احتمالی دمای هوا، انجام شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، علاوه بر تانکرهای آبرسانی طرف قرارداد با اداره کل آب و فاضلاب شهری و روستایی استان، در صورت نیاز از تانکرهای آبرسانی موجود سایر دستگاه‌های اجرایی که براساس قانون و در مواقع بحرانی باید در اختیار مدیریت بحران استان قرار گیرد، استفاده خواهد شد.  

این مسئول بحران یادآور شد: براساس تجربه به‌دست‌آمده در سال‌های گذشته، در صورت افزایش میزان دمای هوا ۲۲ روستای استان در شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین‌زهرا نیازمند آبرسانی سیار هستند.

مهدیخانی تصریح کرد: هرچند در حال حاضر هیچ یک از روستاهای استان قزوین با مشکل آب آشامیدنی سالم روبرو نیستند اما این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز و در اسرع وقت این مساله توسط تانکرهای آبرسان و به‌صورت سیار برطرف شود.  

وی تاکید کرد: هرچند تا این موقع از سال روستاهای استان با کمبود آب آشامیدنی روبرو نیستند اما روستاییان باید در چگونگی مصرف بهینه از آب و صرفه‌جویی رعایت همه موارد را به عمل‌آورده تا  در ادامه با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.  

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: با ادغام ادارات آب و فاضلاب روستایی و شهری در سال ۹۸، دستاوردهای خوبی از این پس در حوزه آبرسانی به روستاها انجام خواهد گرفت.

استان قزوین ۲۵ شهر و ۸۳۲ روستای دارای خانوار دارد.

کد خبر 524126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha