مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی به منظور تقویت اشتغال، اقتصاد، محیط و کاربری در روستای خاوومیرآباد از توابع شهرستان مریوان اجرا می‌شود.

روستا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا قادری اظهار کرد: این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است و از جنبه‌های مختلف از جمله اقتصادی و اشتغالزایی برای روستاها ارزش فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: روستاها متولی مشخصی ندارند، عمران و توسعه روستاها همیشه مغفول مانده و کم و کاستی‌هایی دارد.

قادری بیان کرد: جمعیت روستایی استان رو به کاهش است، عمده دلایل آن نبود اشتغال و بهره‌وری اقتصادی در روستاهاست، طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی طرحی یکپارچه و از جنبه‌های مختلف از جمله اقتصادی، محیطی، کاربری و اشتغالزایی قابل اهمیت است که منجر به مهاجرت معکوس روستاییان و ماندگاری در روستا می‌شود.

وی افزود: خاوومیرآباد مریوان، پنجمین نمونه آزمایشی بنیاد مسکن در کشور برای اجرای توسعه پایدار منظومه‌های روستایی است، این طرح در ۳۱ روستای کشور اجرا می‌شود که سهم استان کردستان هم مانند دیگر استان‌ها، یک روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان به اجرای طرح‌های بدون مطالعه کافی از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی در روستاها تاکید کرد: بررسی نقطه‌ای و تک‌بعدی در این گونه فعالیت‌ها باید جای خود را به طرحی منسجم و با چارچوب مشخص بدهد که توسعه پایدار منظومه‌های روستایی این هدف را دنبال می‌کند.

قادری گفت: هدف اصلی از اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی و اشتغالزایی که مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی توسعه پایدار است، تدوین طرح‌های محرک یا اثر بخش، تدقیق طرح‌های محرک با اولویت بالا، ارائه کسب و کارهای خرد و ارائه پیشنهادات زیرساختی - خدماتی (دستگاه محور) است.

از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان، ۲۹ درصد آن یعنی ۴۶۹ هزار نفر در ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در یک‌هزار و ۶۹۵ روستا سکونت دارند.

کد خبر 524125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha