کفاشیان نباید بیاید چون هنوز هم اثرات مخربش در فوتبال هست. کفاشیان و ترابیان باید تسویه حساب صداقتی بگیرند و باید بگویند پول کجاست و به حساب چه کسی رفته است. بازگشت کفاشیان جرم است و حالا به این جرم کجا رسیدگی می‌شود، مسأله دیگری است

علی کفاشیان

به گزارش همشهری آنلاین، داریوش مصطفوی رییس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال به ایران گفت: من از اول با حضور چنین آدم‌هایی که اهل فوتبال نبودند و چسبیده به فوتبال هستند، مخالف بودم. این افراد هیچ کاری برای ورزش بخصوص فوتبال نمی‌توانند انجام دهند.

او افزود: در ضمن ایشان یک پرونده داشته که تکلیف آن هنوز روشن نیست. کمیته اخلاق رأی محکم و مستدلی صادر کرده بود و حالا کمیته استیناف فدراسیون باید علت کاهش آن رأی را به مردم بگوید تا صورت مسأله پاک نشود. معتقدم این رأی سیاسی است. البته آقای صالحی و دیگر دوستان در کمیته استیناف افراد منزه و پاکی هستند که دانش و تعهد هم دارند ولی باید توضیح دهند چه شد که کفاشیان و عباس ترابیان، پولی را از آن شرکت تبلیغاتی گرفته بودند را به جای اینکه به حساب فدراسیون بریزند، به حساب دیگری ریختند؟ مورد دیگر اینکه کفاشیان در فوتبال مفهومی ندارد. من وقتی اسم کفاشیان را می‌شنوم، یاد احمدشاه می‌افتم که اصلاً کارایی نداشت. واقعاً اینها برای فوتبال ایران چکار کرده‌اند؟

  • ایجنت مرموز در ماجرای ویلموتس

این صحبت‌های مصطفوی در شرایطی است که گروهی از علاقه‌مندان به فوتبال معتقدند جذب کارلوس کی‌روش را می‌توان نکته مثبتی در پرونده مدیریت علی کفاشیان دانست. مربی‌ای که تیم ملی با هدایت او دو صعود پیاپی به جام جهانی را تجربه کرد. گرچه داریوش مصطفوی چنین نظری ندارد: «دیگر رفتن به جام جهانی امتیاز نیست بلکه صعود کردن به مرحله بعد این جام است که ارزش دارد. اگر کی‌روش به مرحله بعد می‌رفت، قبول داشتم. خیلی‌ها می‌گویند خب برای این دوره صعودمان هم در هاله‌ای از ابهام است اما شما در جریان پشت پرده‌ها نیستید. برنامه‌های مهدی تاج و مارک ویلموتس در بازی با بحرین و بخصوص دیدار با عراق توسط یک ایجنت به هم ریخت که در یکی از باشگاه‌های بزرگ فوتبال‌مان سمت داشت. باید از تاج پرسید که ایشان چه نقشی داشته است؟ وقتی ویلموتس پیش از بازی با عراق اعلام می‌کند که به ایران نمی‌آید، این ایجنت به صورت مخفی به همراه نماینده و خزانه‌دار فدراسیون  به ترکیه رفتند و ۲ میلیون دلار که از شستا گرفته بودند را به حساب ویلموتس واریز کردند. این آقا در آن جلسه چه می‌کرده است؟ باعث باخت به عراق و کناره‌گیری ویلموتس از تیم ملی این آقا بوده است. این آقا علاقه نداشت ویلموتس قبل از بازی با عراق به تمرین تیم ملی بیاید تا تیم بهم بریزد. به ویلموتس گفتند به جای اینکه دو برج حقوق بگیری و قراردادت را فسخ کنی، ما برایت ۷ میلیون یورو می‌گیریم.»

داریوش مصطفوی در حال حاضر به عنوان رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال فعالیت می‌کند. نکته جالب اینکه او در زمان ریاست کفاشیان در فدراسیون، به صورت مادام‌العمر از حضور در فوتبال محروم شد. مصطفوی در این باره توضیحاتی ارائه کرد: «نه کمیته انضباطی من را خواست و نه کمیته اخلاق. این حکم تنها برای دور کردن من از فوتبال بود. کفاشیان در قطر من را دید و از او پرسیدم چرا من را محروم کردی؟ جواب داد که من غلط کردم این کار را کردم، اصلاً چنین چیزی وجود ندارد! وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا من را به عنوان رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای انتخاب می‌کند، تحقیق نمی‌کنند که محروم بوده‌ام یا نه؟ ماجرا این است که من از فدراسیون بابت جام جهانی با نظر آقایان فائقی و ‌هاشمی‌طبا طلب داشتم ولی فدراسیون نمی‌خواست طلبم را بدهد و من به دادگاه صالحه در جمهوری اسلامی شکایت کردم. کفاشیان نباید بیاید چون هنوز هم اثرات مخربش در فوتبال هست. کفاشیان و ترابیان باید تسویه حساب صداقتی بگیرند و باید بگویند پول کجاست و به حساب چه کسی رفته است. بازگشت کفاشیان جرم است و حالا به این جرم کجا رسیدگی می‌شود، مسأله دیگری است.»

کد خبر 524040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha