مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

سرپرست آب و فاضلاب استان یزد گفت: ۴۰ درصد شبکه لوله‌های آب در یزد فرسوده است.

لوله آب

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد فاتحی در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد افزود: البته در بعضی مناطق که اعتبارات خوبی داشتیم فرسودگی کمتری داریم و در برخی دیگر از نقاط، فرسودگی بالاتر از ۴۰ درصد است.

وی ادامه داد: کل شهر یزد از آب با کیفیت استاندارد برخوردار است و تمام شاخصه‌های استاندارد و آبفا رعایت شده است.

سرپرست آب و فاضلاب استان یزد اضافه کرد: با وجودی که حد مجاز ای‌سی آب برای بدن ۲۲۰۰ است، میانگین آن در یزد از ۶۵۰ فراتر نرفته و در شرایط خاص هم در نهایت تا ۱۶۰۰ رسیده است.

فاتحی در مورد سوءاستفاده از ذخیره منابع آبی کوه‌های استان گفت: مشکلی که در مناطق ییلاقی داریم، بحث سفرهای زیاد در پایان هفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که اشخاصی منابع آبی با اندازه‌های بیشتر از حد مجاز را در باغات خود داشته باشند و اقدام به ذخیره منابع آبی به‌صورت غیرمجاز کنند، حتما با آنها برخورد می‌شود. از مردم هم می‌خواهیم در صورت مشاهده، موضوع را به آبفا اعلام کنند.

سرپرست آب و فاضلاب استان یزد بیان کرد: منابع آبی که در این بخش داریم در حد جمعیت همین روستاها است و به‌دلیل جمعیت بسیار زیادی که به روستاها در پایان هفته‌ها سفر می‌کنند، با کمبود منابع آبی روبه‌رو می‌شویم.

فاتحی گفت: کرونا و رعایت مسائل بهداشتی و خوش‌بینی که در حال حاضر برای مردم به‌دلیل افزایش بارندگی‌ها به‌وجود آمده، سبب افزایش مصرف آب در روستاها شده است.

وی ادامه داد: نصب پمپ پیش از کنتور به لحاظ قانونی خلاف است، اما در صورتی که واحدهایی با مشکل فشار آب روبه‌رو هستند به آنها توصیه می‌شود یک منبع آب ۵۰۰ یا هزار لیتری تهیه کنند تا فشار آب آنها مناسب شود.

سرپرست آب و فاضلاب استان یزد در ارتباط با وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب یزد اظهار کرد: آب تصفیه شده این تصفیه‌خانه به چند شرکت تخصیص پیدا کرد که بنا بر مشکلاتی این شرکت‌ها نتوانستند از آن استفاده کنند و اکنون آب آن به یک تالاب تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فاصله این تصفیه‌خانه تا مناطق مسکونی بیش از ۵ کیلومتر است، این مکان برای مناطق مسکونی ایجاد خطر نمی‌کند، ولی با این وجود، اقدامات مبارزه با پشه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

کد خبر 524016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha