رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان مشکلات سازه‌ای و مقاومتی را عامل تغییر گنبد امام‌زاده سلطان سیدمحمد شهر قزوین بیان کرد.

امامزاده سلطان سید محمد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن تقی پور، رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین درباره انتشار خبری درباره تغییر شکل گنبد امامزاده سلطان سید محمد بعد از بازسازی گفت: معماری گنبد این امامزاده حدود ۲۰ یا ۳۰ سال پیش طراحی‌شده بود و در واقع سازه آن مربوط به دوره تاریخی نیست.

تقی پور افزود: معماری جدید این گنبد مورد تایید اوقاف بوده است، این گنبد مشکلات سازه‌ای داشت و برای مقاوم‌سازی و استحکام لازم بود که کاشی‌ها و نوع آن تغییر کند.

او اضافه کرد: مدت بازسازی گنبد امامزاده سلطان سید محمد حدود دو سال طول کشید و ۱۰ روز دیگر به‌طور کامل کار آن به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان گفت: برای بازسازی گنبد این امامزاده دو میلیارد ریال از محل بودجه سازمانی هزینه شده است.

امامزاده سلطان سید محمد در انتهای یک کوچه بن‌بست منشعب از خیابان تبریز در مجاورت چند بنای قدیمی از جمله بنای قاجاری مسجد مدرسه سردار قرارگرفته است که اهالی آن را به نام سلطان سید محمد می‌شناسند.

کد خبر 524008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha