مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: فعالیت سینما و سالن‌های تئاتر در گلستان از سرگرفته می‌شود.

سینما و کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، عادل کشمیری یکشنبه اول تیر در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: مقرر شده بود که اجراهای صحنه‌ای شامل موسیقی، نمایش و سینما از اول تیرماه در کشور بازگشایی شود اما باید مجوز ستاد استانی را هم داشته باشیم.

وی در خصوص تعطیلی چندماهه مراکز فرهنگی افزود: بحران معیشت موسسات فرهنگی، هنرمندان، گالری‌ها، آموزشگاه‌ها(۲۲۰ آموزشگاه فعال در استان)، مراکز موسیقی و غیره کم‌کم به فاجعه تبدیل خواهد شد و هر روز مراجعاتی در این زمینه داریم.

کشمیری ادامه داد: افسردگی پساکرونا را هم شاهد خواهیم بود، باید به فکر تفریح و نشاط خانواده‌ها در ایام کرونا هم باشیم لذا با رعایت پروتکل‌ها و تایید ستاد، فعالیت مراکز فرهنگی از سرگرفته می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان توضیح داد: حدود هشت ماه بوده که فعالیت‌های شادمانه و مراکز فرهنگی در استان تعطیل است.

وی بیان کرد که این مراکز با حفظ پروتکل‌ها مانند بلیط‌فروشی اینترنتی، ارائه بلیط در تلفن همراه، استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها، فاصله‌گذاری صندلی‌ها، ضدعفونی سالن‌ها، استفاده از دستگاه تب‌سنج، استفاده از کارشناس بهداشت، الزام کارکنان و مردم به استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله دو ساعته خروج و ورود، حذف پذیرایی، خط‌گذاری در اجراها و تمرین‌ها و غیره در شهرهای سفید و زرد بازگشایی خواهد شد.

کد خبر 523993
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha