مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان خراسان رضوی گفت: ۱۷۶ هزار خانوار ساکن روستاها و نیز جمعیت عشایری این استان زیر پوشش خدمات هیچ‌یک از شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر نیستند.

کشاورز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  محمود کاظمی یکشنبه اول تیر در نشست دهیاران شهرستان گناباد افزود: پوشش کامل بیمه برای روستاییان و عشایر مهمترین رویکرد دولت و این صندوق است بنابراین از همه ظرفیت‌ها در این بخش استفاده می‌شود.  

وی مهمترین رویکرد امسال صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان را در خراسان رضوی ایجاد سهولت در پوشش افراد متقاضی دارای شرایط و گسترس گروه‌های هدف جدید برای توسعه فراگیر بیمه در این بخش اعلام و اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای جذب ۱۰۰ درصدی این گروه‌ها در اولویت قرار دارد.  

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان خراسان رضوی ادامه داد: سقف سنی برای برخورداری از مزایای بیمه بازنشستگی با هدف افزایش پوشش جامعه هدف برداشته شده است.

وی گفت: پنج هزار بازنشسته پیش‌از موعد با حداقل ۵۵ سال سن در مناطق روستایی استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان قرار گرفته‌اند.  

کاظمی اجرای "قانون حمایت از خانواده" بعد از فوت سرپرست خانوار را موجب بار مالی زیاد بر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان ذکر کرد و گفت: با این وجود اجرای قانون مورد اشاره بخاطر تاثیری که در بهبود وضعیت مالی خانوارها داشت بطور کامل انجام شد تا این خانواده‌ها از دریافت مستمری برخوردار شوند.  

وی ادامه داد: خواستار بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت دهیاران، شوراهای اسلامی، مسئولان ذیربط و همچنین رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در این زمینه با هدف افزایش سطح آگاهی مردم در این مناطق نسبت به مزایای بیمه و استفاده از خدمات آن هستیم.  

فرماندار گناباد هم در نشست دهیاران این شهرستان گفت: چهار هزار و ۸۳۸ نفر مستمری‌بگیر بیمه روستاییان و کشاورزان در گناباد وجود دارد.

حامد قربانی افزود: بر این اساس دهیاران و بخشداران باید از ظرفیت‌های ارزنده نظام و منطقه برای گسترش پوشش بیمه در مناطق کمتر توسعه‌یافته استفاده کنند.

چهار هزار و ۸۳۸ نفر در قالب ۶۰۰ خانوار روستایی در گناباد از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان برخوردارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با دو بخش مرکزی و کاخک، چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۱۶۴ هزار خانوار در خراسان رضوی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند. هدفگذاری امسال این صندوق گسترش چتر بیمه‌ برای ۲۴ هزار خانوار دیگر در سطح استان است.  

یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در دو هزار و ۵۴۰ روستای این استان سکونت دارند.

بر این اساس ۸.۴ درصد از کل جمعیت روستایی کشور ساکن خراسان رضوی هستند.  

کد خبر 523986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha