مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: قاضی، ماهی‌فروش متخلف بانه‌ای را به خرید و تحویل ماهی بهداشتی به مددجویان بهزیستی این شهرستان محکوم کرد.

ماهي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی ورمقانی اظهار کرد: برخورد با ماهی فروشان دست‌فروشی که به عرضه محصول غیربهداشتی اقدام می‌کنند در تمام نقاط استان در دستور کار بازرسان این اداره کل است.

وی اضافه کرد: در این راستا شبکه دامپزشکی بانه از فردی که نسبت به عرضه غیربهداشتی ماهی اقدام می‌کرد شکایت شد و قاضی دادگاه این فرد را به خرید ماهی بهداشتی برای مصرف و تحویل به افراد مددجوی زیر پوشش بهزیستی محکوم کرد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان بیان کرد: طبق نظر دستگاه قضایی این اقدام با نظارت اداره کل دامپزشکی کردستان خواهد شد، حکم جایگزین از شش ماه حبس تعزیری برای این ماهی فروش متخلف بعد از اظهار ندامت و قول همکاری در فروش ماهی بهداشتی صادر شده است.

ورمقانی اضافه کرد: در راستای برخورد با ماهی‌فروشان متخلف ۲ پرونده دیگر در استان تشکیل شده که آنان به پرداخت جریمه نقدی سنگین محکوم شده‌اند،  دستگاه قضایی استان تاکنون هشت حکم جایگزین از حبس برای پرونده‌های حوزه دامپزشکی صادر کرده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در زمینه عرضه فرآورده های دامی، مراتب را از طریق تماس با سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند. ‌

هم اکنون در استان کردستان حدود ۵۶ هزار واحدصنفی پروانه کسب دارند که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیرهای محسوب می‌شوند.

کد خبر 523983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha