«نشان رسول» (یادمان زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور) در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به سینماگر خلاق در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اهدا می‌شود.

رسول ملاقلي‌پور

به گزارش همشهری آنلاین از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، به منظور ترغیب و تشویق سینماگران به خلاقیت و نوآوری در آثار خود در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و ایجاد فضای انگیزشی برای آنان، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جایزه‌ ویژه «نشان رسول» را به یاد مرحوم رسول ملاقلی‌پور به یکی از سینماگران خلاق در این حوزه اعطا می‌کند.

نوآوری، اثرگذاری، فراگیری و ماندگاری شاخص‌های اصلی انتخاب هنرمند برگزیده جایزه «نشان رسول» است و این جایزه تمام بخش‌های سینما مانند کارگردانی، نویسندگی، فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه، تدوین و... را شامل می‌شود. در اعطای نشان محدودیت وجود ندارد و هنرمند برگزیده تنها باید دارای معیارهای تعیین‌شده باشد.

اولین مراسم اعطای نشان رسول همزمان با هفته دفاع مقدس (شهریور ۹۹) در تهران برگزار می‌شود. این جایزه قرار بود ۱۶ اسفند ۹۸ در سالروز درگذشت ملاقلی‌پور به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. زنده‌یاد ملاقلی‌پور ۱۶ اسفند ۸۵ از دنیا رفت.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ۳۱ شهریور تا ۶ مهر مقارن با هفته دفاع مقدس و اول تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج به دبیری مهدی عظیمی میرآبادی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت moqavematfilmfest.ir مراجعه کنند.

کد خبر 523946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha