پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری (معاون پیشین قوه قضاییه که چندی پیش به جرم سردستگی یک باند چندنفره ارتشا دستگیر شد) و متهمان دیگر این پرونده، به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران صبح امروز در حال برگزاری است.

تصاویر چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، قاضی بابایی در ابتدای جلسه دادگاه ضمن اعلام رسمیت و علنی بودن جلسه دادگاه از وکیل متهم طبری خواست تا برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد. قاضی بابایی به وکیل متهم طبری گفت: در خصوص اتهامات موکل خود دایر بر اخذ رشوه از مصطفی نیاز آذری دفاعیات خود را شرح دهید.

وکیل متهم طبری عنوان کرد: دفاع از موکل در خصوص این موضوع اتهامی به شرح لایحه اختصاصی در ارتباط با همین موضوع در ۲۱ صفحه تقدیم دادگاه خواهد شد و به طور شفاهی از روی لایحه قرائت می‌شود.

وکیل متهم طبری بیان کرد: مطلبی داشتیم که اگر اینجا عرض نکنم، نمی‌شود. درباره موضوع دفترخانه و نقل و انتقال در بند ۵ اتهامات باید بگویم در این خصوص جعلی صورت نگرفته است. موکل بنده از ناحیه همسرش و نیازآذری به وکالت از حیدری فرد حضور پیدا کرد.

قاضی بابایی خطاب به نماینده دادستان گفت: آیا در خصوص موارد مطرح شده از سوی وکیل متهم طبری پاسخی دارید؟

قهرمانی در پاسخ گفت: بله

وکیل متهم طبری در این هنگام اجازه ادامه دفاعیات را خواست که رییس دادگاه اجازه داد.

وکیل متهم طبری گفت: در مورد ملکی (در جلسه قبل در مورد آن فیلمی هم پخش شد) ارزشی که برای آن اعلام شده، اغراق آمیز است.

وکیل متهم طبری در ادامه اظهار داشت: فیلم پخش شده در دادگاه به صورت فنی و سه بعدی نمی‌تواند ادله اثبات جرم باشد.

قاضی خطاب به وکیل متهم طبری، گفت: آقای وکیل آنچه در دادگاه پخش شد فیلم نبود. بلکه تصاویری بود که به وسیله ضابطین تهیه شده بود و با اجازه دادگاه پخش شد. اینکه شما از پخش فیلم سخن می‌گویید، باید بدانید که یک فیلم متضمن خصائص ویژه‌ای است.

وکیل متهم طبری در ادامه تصریح کرد: شرط فیمابین طبری و نیازآذری هرگز تحویل گرفتن ساختمان مستقر در زمین‌های بابلسر نبود. به عبارت دیگر ملک مزبور به صورت غیررسمی به همسر موکل من انتقال یافت.

وکیل متهم طبری افزود: موکل من در غیاب نیازآذری و در ایام اقامت وی در خارج هرازگاهی برای نظارت بر روند پیشرفت ساختمان به محل مورد نظر سرکشی می‌کرد تا ساختمان هرچه زودتر آماده شود و به فروش نهایی برسد.

وکیل متهم در ادامه با اشاره به موضوع لاشه‌های ۱۵ فقره چک ۴۵۰ میلیارد تومانی که از منزل متهم کشف شده است، گفت: این لاشه‌های ۱۵ فقره چک که مندرج در کیفرخواست است، هیچگاه به بانک انتقال نیافته است.

وکیل متهم طبری تصریح کرد: منشأ روابط قراردادهای حقوقی طبری و نیازآذری از آنجایی ناشی می‌شود که نیازآذری از فعالان اقتصادی کشور در حوزه‌هایی، چون طلا و پروتئین و همشهری طبری بوده است.

وکیل متهم طبری در ادامه گفت: موکل ۵ قطعه زمین ثبتی بر روی کاغذ با همان کاربری از مصطفی نیازآذری خریداری کرده، دادسرا به کدامین دلیل پیگیری ادعای پرونده نیازآذری را مرتبط دانسته است.

وکیل متهم طبری بیان کرد: در کیفرخواست از آقایان عزیزخانی و ماهوتی تحقیق شده و اظهارات آنان استناد شده از دادگاه استدعا می‌شود در خصوص سوابق ماهوتی با نیازآذری تحقیق شود.

وکیل متهم طبری درباره بی اطلاع بودن همسر موکل از موضوع وکالت نامه‌ها گفت: موکل همسر خود را مطلع ساخته است. در هنگام انتقال ۵ فقره زمین در بابلسر همسر موکل در دفترخانه ۳۴۴ حضور یافته و اظهارات همسر موکل مبنی بر بی اطلاعی مربوط به وکالت نامه تنظیمی در دفتر خانه ۷۱۸ است موکل عمل پنهانی انجام نداده است.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی گفت: راجع به فوت متهم ذکرشده، تا این لحظه صحت و سقم موضوع برای دادگاه احراز نشده، در صورت احراز صحت خبر، دادگاه وفق قانون در این خصوص اظهار تصمیم می‌کند.

نماینده دادستان نیز با اشاره به موارد مطرح شده ازسوی وکیل متهم طبری گفت: وکیل متهم که مدعی است موکلش طی ۲۰ سال سر سوزنی تخلف مرتکب نشده، توضیح نمی‌دهد که موکلشان چرا بدون داشتن سمت و بدون تصریح به وکالت، به جای همسرش در ۵ فقره اثر انگشت درج می‌کند. حال آنکه بر اساس ماده ۱۰۰ قانون ثبت اسناد و املاک کشور، این عمل موکل وی جرم جعل محسوب می‌شود.

رسول قهرمانی در ادامه با اشاره به ادعای وکیل متهم مبنی بر ۵ مورد نقض قانون ازسوی نماینده دادستان اظهار داشت: آقای وکیل صراحتاً با مصداق باید بگویند که کدام اصل قانونی ازسوی نماینده دادستان و دادسرا نقض شده است. آیا ما چیزی خارج از موضوع را مطرح کردیم؟

نماینده دادستان تصریح کرد: وکیل متهم نقض اصل تضمین حقوق طرفین را مطرح می‌کند؛ وی ناراحت است که من از وایت برد استفاده می‌کنم. خب ایشان هم از این تخته استفاده کنند و اگر لازم داشته باشند ما آن را برایشان تهیه می‌کنیم.

قهرمانی تصریح کرد: وکیل متهم از نقض اصل بی‌طرفی توسط نماینده دادستان سخن می‌گوید؛ سوال من این است که آیا نماینده دادستان باید اصل بی‌طرفی را لحاظ کند؟ نماینده دادستان طرف دعوا است و مدعی العموم محسوب می‌شود.

نماینده دادستان تصریح کرد: وکیل متهم در جلسه امروز دادگاه از نمایش فیلم تکنیکی سخن گفت. در اینجا باید متذکر شوم که ما آن فیلم را به عنوان ادله جرم به کار نبردیم. بلکه چون آقای طبری گفت آن زمین دیمی است، به اذهان چنین القا شد که یک بیابان است. ما با پخش آن فیلم نشان دادیم که این زمین به تعبیر آقای طبری دیمی دارای چه تصاویر لوکس و چشم نوازی است و در حاشیه دریا است. البته فیلم‌های بیشتری هم وجود دارد. همچنین وکیل متهم می‌گوید فیلم مربوط به ملک را در حالت اولیه نشان دهید که باید بگویم آن را هم نشان می‌دهیم.

کد خبر 523923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha