مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

گام اول ندامتگاه جدید ٣٠٠ نفری شهر سمنان در قالب طرح‌های قوه قضائیه یکشنبه اول تیر با سخنان ویدئو کنفرانسی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌ قضائیه و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان سمنان افتتاح شد.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، گام اول ندامتگاه شهر سمنان با هدف ایجاد فضای مناسب برای بازپروری و اصلاح و تربیت زندانیان و فراهم‌کردن شرایط لازم برای بازگشت آنها به زندگی سالم اجتماعی در زمینی به مساحت بالغ بر ٣.۵ هکتار با زیربنای پنج هزار و ۶۵٠ مترمربع و ظرفیت ٣٠٠ نفر بهره‌برداری شد.

رئیسی در زمینه این طرح استان سمنان گفت: انتقال زندان از داخل شهر سمنان از مطالبه‌های سال‌های گذشته مردم این شهر بود تا زندان در فضایی آبرومند قرار گیرد، از تمام تلاشگران برای این انتقال تشکر می‌کنم.  

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان نیز گفت: این طرح تا ۶ هزار و ٧٠٠ مترمربع و افزایش ظرفیت تا ۵٠٠ نفر قابلیت ارتقا را دارد و به منظور تکمیل طرح در سال ٩٩ اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد ریال پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

محمود باهنر افزود: انتقال زندان سمنان از داخل به خارج شهر سمنان در راستای اجرای ماده ١١٣ قانون برنامه پنجساله ششم از سال ١٣٨٧ آغاز شد و سال های ٩٧ و ٩٨ با پیگیری‌ها ظرفیت از ٣٠٠ به ۵٠٠ نفر افزایش یافت.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان تصریح کرد: سرانه زیرینا برای هر زندانی ١٣ مترمربع پیش‌بینی شده و امید است گام بعد با ٣١٠ میلیاردریال اعتبار با ظرفیت ۵٠٠ نفر در سال ١۴٠٠ بهره‌برداری شود.

وی افزود: این طرح پس از ١٢ سال از آغاز ساخت امروز افتتاح شد تا ندامتگاه سمنان از کاروانسرای تاریخی مرکز شهر سمنان به خارج از شهر انتقال یابد.

باهنر با اشاره به انتقال زندانیان سمنان از زندان داخل شهر به بنای کنونی در خارج از شهر در امنیت کامل و با همکاری تمام بخش‌های امنیتی و انتظامی افزود: زندانیان به خاطر فضای کنونی زندان جدید شاکر هستند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان خاطرنشان کرد : ۵٠ درصد از پست‌های این اداره کل بلاتصدی است و در این زمینه نیازمند همکاری استانداری سمنان هستیم.

کد خبر 523921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha