قصه زندگی «دُر بی‌بی» سختی‌های زیادی دارد که نزدیک بود با مرگ دختر ۱۲ساله‌اش با داغی بزرگ‌تر همراه شود ولی با پیگیری سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری به خیر گذشت.

کودک همسری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دُر بی‌بی مادر جوان ۳۷ ساله است که ۹ سال قبل همسر خود را از دست داد و با کارگری و کار در زمین‌های کشاورزی و یارانه ۴۵ هزار تومانی روزگار خود و فرزندانش را می‌گذراند.

این مادر سه دختر دارد که خانواده شوهرش، در واقع عمو و عمه فرزندانش اصرار دارند دختر ۱۲ ساله این زن ازدواج کند؛ همان‌طور که زهرای ۱۴ ساله را سال ۹۸ به زور عروس کرده بودند.

زهره که تازه ۱۲ سالش تمام شده، راضی به ازدواج نیست.

وی گفت: می‌خواهم درس بخوانم و نمی‌خواهم ازدواج کنم.

دُر بی‌بی بیان کرد: عمو و عمه زهره گفته‌اند حالا که ازدواج نمی‌کنی باید در خانه ما کار کنی. بعد از دعوا برای شوهر دادن او، زهره دست به خودکشی زد.

وی گفت: بعد از چند روز که زهره از بیمارستان ترخیص شد و به خانه آمدیم، پسر برادرشوهرم به خانه ما آمد و می‌خواست زهره را کتک بزند که من مانع شدم و مرا به باد کتک گرفت.

دُربی‌بی بیان کرد: من امنیت جانی ندارم و خانواده شوهرم مرا اذیت می‌کنند. دختر ۱۴ ساله‌ام را هم سال ۹۸ شوهر دادند که به همراه شوهرش در جای دیگری کارگری می‌کنند و وضع مالیشان خوب نیست.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کرمان به این موضوع ورود کرد و با پیگیری و تماس وی با رئیس دادگاه شهرستان فهرج، دستور پیگیری وضعیت این خانواده صادر شد. در آخرین تماس با دُر بی‌بی وی با ابراز خوشحالی از پیگیری‌ها، راهی دادگاه بود تا پرونده و شکایتش از خانواده شوهر را پیگیری کند و حال زهره نیز خوشبختانه خوب بود.

کد خبر 523913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha