مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: طی مکاتبه‌ای با رئیس کل دادگستری استان با استناد به ماده دو آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی از مقامات قضایی خواسته شد در صدور احکام متخلفان بافت‌های تاریخی از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

بافت تاریخی یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمصطفی فاطمی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون دادستان کشور، افزود: به منظور رفع تخلفات انجام ‌شده در بافت تاریخی و بازگرداندن بنا به حالت اولیه به جای حبس از مجازات‌های جایگزین برای تنبیه مجرمان استفاده شود.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۲۰۰ پرونده در محاکم قضایی یزد با عنوان جرایم علیه میراث فرهنگی تشکیل می‌شود و بیشترین موضوع شکایت مربوط به مرمت‌های غیرمجاز انجام شده در بافت تاریخی است. اگرچه مجازات تعیین‌شده در قانون برای این‌گونه جرایم حبس و تا حدودی بازدارنده است، اما مهم، بازگرداندن بنا به حالت اولیه است.

فاطمی اظهار کرد: در مجازات‌های جایگزین حبس، مجرم به جای تحمل حبس به واحد کارگری میراث فرهنگی معرفی می‌شود. خشت‌زنی،  ساخت تویزه، ساباط، نمای سنتی و کاهگل، مشاغل مربوط به باغبانی، کار در قنوات و چاپ پوستر معرفی بناهای تاریخی از جمله مشاغلی است که می‌توان به عنوان مجازات‌های جایگزین حبس از آن استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: فهرست کامل این مشاغل تهیه و به دادگستری استان برای اعلام به محاکم قضایی ارائه شده است.

تاکنون چند فقره رای در دادگاه‌های استان با استناد به همین آیین‌نامه صادر و مجرم به جای تحمل مجازات حبس به واحد کارگری میراث فرهنگی معرفی شده است.

کد خبر 523883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha