رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوای دشت کاشان در هفته اول تیرماه، در دمای ۴۰ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند و پدیده غالب جوی به‌صورت صاف و در ساعت بعدازظهر، همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

گرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس ارغوانی اظهار کرد: بیشینه دمای هوا در روز یکشنبه یکم تیرماه  ۴۱ و کمینه هوا ۲۴ درجه بالای صفر است که پس از ۳ درجه کاهش در روز دوشنبه ۲ تیر، از روز سه‌شنبه ۳ تیر افزایش دما تا روز جمعه ۶ تیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دما به  ۴۳ درجه و حداقل آن به ۲۶ درجه رسید که دمای بیش از ۴۳ درجه‌ای طی چهار دهه گذشته فقط در ٢۵ خرداد ۹۶ ثبت شده بود و این دومین رکورد است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان در اصفهان، تأکید کرد: کشاورزان با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در ساعت بعدازظهر و افزایش دما طی هفته جاری نسبت به استحکام سازه، پوشش و پنجره‌های گلخانه و تهویه مناسب اقدام لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید در ساعت بعدازظهر به کشاورزان توصیه می‌شود که مثل هفته قبل محلول‌پاشی و سم‌پاشی در ساعت‌های صبحگاهی انجام شود و باغداران مناطق کوهستانی، نیز نسبت به سم‌پاشی علیه آفت سپردار آسیایی درختان میوه و مگس گیلاس اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به روند افزایشی روزانه دما توصیه می‌شود که در مناطق کوهستانی، برداشت گل محمدی در صبح زود انجام شود و پس از پایش پسیل پسته، با مشاوره کارشناسان نسبت به شست و شوی درختان در شرایط مساعد آب و هوایی اقدام شود.

وی تأکیدکرد: با توجه به حضور شهروندان در مناطق کوهستانی، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع خودداری و پس از روشن‌کردن آتش، هنگام ترک محل حتماً از خاموش شدن بقایای آتش اطمینان حاصل کنند.

ارغوانی تصریح کرد: در روزهای پایان هفته، گرما به‌صورت محسوس در دشت کاشان اوج می‌گیرد که در نتیجه شهروندان به مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا پناه می‌برند، بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود که ملاحظات پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

کد خبر 523831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha