مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش ۲۷ درصدی بارش‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبرداد.

آب باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب عبدلی، مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تا ۲۶ خرداد سال ۹۹، ۳۴۵.۸ میلمیتربارش در استان ثبت شده است، میانگین بارش‌ها در مدت مشابه سال قبل ۴۷۵.۸ میلیمتر و میانگین بارش در بلند مدت مشابه ۳۱۴.۱ میلیمتر گزارش شده است که نشان از کاهش ۲۷ درصدی بارش‌ها طی سال ۹۹ درمقایسه بامدت مشابه سال ۹۸ و افزایش ۱۰درصدی نسبت به بلند مدت دارد.  

وی میانگین بارش حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا ۲۶ خرداد سال ۹۹ را برابر با ۲۸۴.۷ میلیمتر، اعلام کرد و گفت: بارش‌ها در این حوضه طی مدت مشابه سال قبل ۳۹۵.۹ میلیمتر و دوره بلند مدت مشابه ۲۳۹.۷ میلیمتر بود که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت مشابه ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

عبدلی نشان کرد: بر اساس شاخص SPEI در دوره ۱۲ ماهه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹، نواحی شمالی استان درگیر خشکسالی از خفیف تا بسیار شدید، نواحی مرکزی استان در محدوده نرمال و نواحی جنوبی استان در محدوده نرمال تا ترسالی متوسط است.  

مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: مطالعات جانمایی و نصب رادار هواشناسی در سطح استان در حال انجام است که نصب این رادار هواشناسی موجب ارتقای دقت و صحت پیش‌بینی‌های کوتاه مدت در سطح استان خواهد شد.  

کد خبر 523781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha