متخصص جراحی بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه از جراحی موفقیت‌آمیز پیوند قطع پا در این بیمارستان خبر داد و گفت: این جراحی روی جوان ۲۰ ساله‌ای که حین کار با ادوات کشاورزی دچار قطع پای راست از ناحیه مچ پا شده بود، انجام شد.

جراحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر کیوان حسینی یکشنبه اول تیر افزود: این عمل جراحی روز گذشته انجام شد، پای مصدوم فقط توسط اتصال کوچک پوستی در ناحیه قدام مچ پا، کاملا سرد و تمام عناصر مچ پا قطع کامل شده بود.

او گفت: پس از بررسی‌های انجام‌شده این جوان برای حفظ این اندام، بلافاصله بیمار به اتاق عمل منتقل شد.

حسینی اظهار کرد: با تلاش تیم جراحی این بیمارستان برای نجات این عضو، جراحی با موفقیت انجام شد و شریان «پوستریور تیبیالیس» و ورید با «گرافت» از پای مقابل «آناستوموز» (پیوند) گردید.

وی بیان کرد: این جراحی سه ساعت طول کشید و باوجود شدت و نوع تروما خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود و منجر به حفظ این اندام برای مصدوم شد.

بیمارستان آیت‌الله طالقانی استان کرمانشاه سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد.

این بیمارستان ۲۱۵ تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب دارد. تعداد کل کارکنان این مرکز ۶۷۷ نفر است که از این تعداد ۲۵۲ پرستار، ۷۵ پزشک و ۳۵۰ نفر پرسنل است.

این مرکز ۱۲ بخش بستری دارد که تعداد تخت‌های این مرکز شامل ۲۱۵ تخت بستری، ۲۱ تخت اورژانس، ۱۳ تخت اتاق عمل و ۲۸ تخت ویژه است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه درمجموع ۱۸ بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلان‌شهر یک‌میلیون‌نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها واقع‌ شده است.

کد خبر 523763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha