معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا ۱۴ هزار و ۳۰۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در این استان نام‌نویسی کردند که پس از پالایش‌های اولیه این آمار به ۹ هزار و ۹۰۹ نفر کاهش یافت.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ظاهر پورمجاهد یکشنبه اول تیر بیان کرد: در مرحله نخست برای ثبت‌نام اسفند سال ۹۸، ۲ هزار و ۸۴۵ نفر مشمول پرداخت بیمه بیکاری شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: این افراد باید شماره شبای بانکی خود را اعلام می‌کردند که یک هزار و ۱۴۹ نفر اعلام و بیمه بیکاری اسفند را دریافت کردند و به مابقی برای ارائه شماره شبا بانکی اطلاع‌رسانی شده است.

پورمجاهد بیان کرد: بیمه بیکاری فروردین ۹۹ حدود پنج هزار نفر به‌زودی پرداخت می‌شود، در زمینه کارگاه تولیدی جدولی از سوی تهران اعلام شد که پس از ابلاغ اعتبار ۸۰۴ میلیارد تومانی ۳۳ هزار و ۴۸۶ کارگاه یا فرد خویش‌فرما بیمه‌شده برای دریافت این مبلغ اقدام کردند.

وی اضافه کرد: این ۳۳ هزار و ۴۸۶ نفر از سامانه تأمین اجتماعی به سامانه کارا منتقل‌ شده که در صورت داشتن شرایط لازم مشمول دریافت تسهیلات بانکی هستند که پنج هزار و ۷۰۰ کارگاه ثبت‌نام کردند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۱ خرداد، ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید.

کد خبر 523760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha