مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۳۳ پروژه سامانه تقویت تلفن همراه و اینترنت در خلخال در حال راه‌اندازی و تکمیل برای بهره‌برداری است.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، یکشنبه اول تیرماه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: ۱۱ پروژه نصب آنتن‌های تقویت تلفن همراه و اینترنت هم اکنون آماده برای افتتاح بوده و ۲۲ دستگاه آنتن و دکل بی‌تی اس هم در حال راه‌اندازی و تجهیز برای بهره‌برداری در طول سال در مناطق بدون پوشش تلفن همراه و اینترنت این شهرستان است.  

وی اظهارکرد: هم اکنون از مجموع سامانه‌های در حال احداث تقویت امواج تلفن همراه استان اردبیل ۴۰ درصد به مناطق روستایی و جاده‌های بدون پوشش خلخال اختصاص داده شده است، با توجه به هزینه ۲۰ میلیارد ریالی برای راه‌اندازی هر سامانه برای ایجاد و راه‌اندازی ۳۳ سامانه در خلخال در مجموع ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: برای توسعه گردشگری الکترونیکی و استفاده گردشگران از اینترنت پرسرعت برای بارگذاری تجربه سفر خود در فضای مجازی، مسیرهای گردشگری خلخال به اینترنت پرسرعت تجهیز می‌شود.  

وی افزود: از جمله مناطق در استان که در راستای تجهیز مناطق و مسیرهای گردشگری آن به اینترنت پرسرعت اقدام شده شهرستان خلخال بوده، به طوری که منطقه نمونه گردشگری ازناو و مسیرهای گردشگری این منطقه شامل جاده کلور-درام، اسالم- خلخال و ماجولان- ماسوله به اینترنت پرسرعت تجهیز شد.  

رزمی اظهار کرد: برای دست‌یابی به اهداف توسعه گردشگری در جنوب استان امسال ۸۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در این منطقه اجرا خواهد شد.  

وی اظهار کرد: پوشش مطلوب هر آنتن بی‌تی اس ۷ کیلومتر و شعاع آن ۱۸ کیلومتر است، با توجه به کوهستانی بودن خلخال تلاش شده تا با جانمایی درست محل نصب آنتن‌های تقویت تلفن همراه ضمن پوشش مناطق کور، راه‌های ارتباطی مناطق روستایی بدون پوشش نیز تقویت و زیر پوسش شبکه تلفن همراه قرار گیرد.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی ارتباطی روز دنیا و تغییر در سیستم‌های ارتباطی استان ضروری است، توسعه اینترنت پرسرعت نسل ۳ و چهار در مناطق گردشگری و روستایی یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در استان بوده و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.  

وی گفت: به‌زودی نسل پنجم اینترنت جایگزین نسل چهارم در بسیاری از مناطق کشور می‌شود و ما نیز در تلاش هستیم که استفاده از این تکنولوزی روز را در اردبیل به‌کار گیریم.  

کد خبر 523738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha