مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: طبق تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت و سازمان جهاد کشاورزی در این استان، از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریور سال‌ ۹۹، با همکاری مشترکان، مصارف کشاورزی در ساعات اوج بار ۴۷ مگاوات کاهش می‌یابد که این امر، کمک بزرگی در راستای جلوگیری از خاموشی در ایام گرم سال است.  

مصرف برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر حسن‌بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌غربی، یک‌شنبه اول تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: مشترکان کشاورزی به ازای ۳۱ روز همکاری (در چهار ساعت اوج بار) از بخشودگی کامل بهای انرژی مصرفی در آن ماه و همچنین پاداش به میزان مقدار انرژی مصرف نشده با نرخ تعرفه اوج باری برخوردار خواهند شد.  

وی اضافه کرد: همچنین به ازای همکاری کمتر از ۳۱ روز در ساعات اوج بار از بخشودگی بهای صورت حساب به نسبت تعداد روزهای همکاری و به ازای حداقل هفت روز همکاری ۲۴ ساعته در ماه از بخشودگی بهای صورتحساب برخوردار می‌شوند.  

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در فصل تابستان که زمان اوج مصرف برق است، ۳۳ درصد از برق استان را مشترکان بخش کشاورزی مصرف می‌کنند.  

حسن‌بگلو ادامه داد: استفاده از لامپ‌های ال‌ای دی و کم مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای در تامین روشنایی، استفاده از سیستم آبیاری جدید، برخورداری از الکتروپمپ‌های شناور و پربازده به جای الکتروپمپ‌های شف و غلاف و سرویس و بازدید دوره‌ای از تجهیزات الکتریکی راه‌کارهای مناسب برای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی است.  

وی بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.  

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.  

وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می‌دهند؛ طبق بررسی‌ها سالانه ۲۰ هزار مگاوات برق در این سیستم‌ها در کل کشور مصرف می‌شود که رقم بسیار زیادی است.  

کد خبر 523734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha