سومین وبینار دورهمی‌های صنایع خلاق به موضوع بازی‌های ویدئویی اختصاص دارد که روز سه‌شنبه ۳ تیرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ با حضور معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود. برای اطلاع از جزئیات این مطلب را بخوانید.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای - وبینار سوم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرایط کرونایی دنیا را مجبور به تغییرات مهمی در سبک زندگی اجتماعی‌مان کرد. دورهمی‌هایمان آنلاین شدند و سمینارهایمان شکل و شمایل فیزیکی‌شان را از دست دادند، اسم «وبینار» به خود گرفت و فضای مجازی بهترین بستر برگزاری‌شان شد.

حالا و در همین شرایط که همچنان تحت تاثیر ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، در این هفته دو رویداد آنلاین مرتبط با بازی‌های ویدئویی برگزار می‌شود. اولی؛ وبینار بازی‌های ویدئویی و دومی؛ رویداد آنلاین بازی‌سازی(جیتوپیا). 

  • رویداد اول: کسب‌وکار بازی‌های ویدئویی

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، چند روزی است که وبینار دورهمی‌های صنایع خلاق در راستای برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از شرکت‌های خلاق در حال برگزاری است. 

سومین وبینار این دورهمی به موضوع بازی‌های ویدئویی اختصاص دارد که روز سه‌شنبه ۳ تیرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ با حضور معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود. 
قرار است در این وبینار سید محمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد، درباره مشکلات و چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه بازی‌های ویدئویی در ایران گفت‌وگو کند. 

طرح نکات آموزشی و قانونی درباره کسب‌وکار بازی‌های ویدئویی و طرح پیشنهادهایی برای شیوه حمایت از کسب‌وکارهای این حوزه از دیگر نکاتی است که سیدحسینی در این وبینارآنلاین درباره آنها صحبت خواهد کرد. ضمن این‌که او در این گفت‌وگو به سوالات نمایندگان شرکت‌های خلاق حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز پاسخ می‌دهد.

اگر شما هم دوست دارید در این دورهمی آنلاین شرکت کنید، همین الان اینجا کلیک کنید. اگر هم سوالی در این زمینه دارید آن را از طریق واتساپ یا تلگرام به شماره ۰۹۱۹۸۹۵۲۷۷۳ بفرستید تا معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در روز وبینار پاسخ دهد.

گفتنی است برگزارکننده این رویداد آنلاین برنامه توسعه‌زیست بوم شرکت‌های خلاق است و دسترسی به آن از طریق وب سایت ایسمینار انجام خواهد شد.

  • رویداد دوم: از بازی‌سازی تا کسب درآمد

اگر علاقه‌مند به موضوع بازی‌سازی باشید، حتما سوالات زیادی از ایده‌پردازی برای ساخت یک بازی تا انتشار و چگونگی کسب درآمد از آن دارید.

این خبر برای این گروه جالب توجه خواهد بود، چراکه مربوط به «جیتوپیا» یا همان رویداد آنلاین بازی‌سازی است که روزهای ۵ و۶ تیرماه برگزار می‌شود و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یکی از حامیان معنوی این رویداد آنلاین است.

معاون حمایت‌ بنیاد در این رویداد نیز درباره موضوع «حمایت‌ها و سیاست‌های صنعت بازی‌سازی موبایل در ایران» سخنرانی می‌کند.

اتفاق جالب توجه درباره این رویداد این است که تمام درآمد حاصل از برگزاری این رویداد به حساب جمعیت هلال احمر برای مبارزه با بحران کرونا واریز می‌شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانند این وبینار را به صورت زنده از طریق سایت ایوند دنبال کنند و با استفاده از سرویس چت ایوند سوالاتشان را بپرسند.

«جیتوپیا» محلی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات فعالان صنعت بازی‌سازی ایران و کسانی است که به عنوان بازی‌ساز یا ناشرخیال دارند پا به دنیای جذاب این صنعت بگذارند.

تمرکز این رویداد روی چالش‌های بازی‌سازی موبایل است و محورهای آن درباره طراحی، تولید و انتشار بازی‌های موبایلی است.

رویداد آنلاین بازی‌سازی شامل چند ارائه فردی و پنل‌های جمعی است. هر ارائه‌ فردی شامل یک تجربه شخصی یا نمونه کسب‌وکاری است و در پنل‌های جمعی نیز بررسی چالش‌های مربوط به صنعت بازی‌سازی بررسی می‌شود. پس اگر علاقه‌مند به ساخت بازی هستید، این رویداد را که توسط مایکت برگزار می‌شود از دست ندهید.

کد خبر 523689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha