شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

رئیس ستاد مشترک ارتش یونان گفت نبرد محتمل با ترکیه تنها به جنوب اژه ​​محدود نخواهد شد بلکه به جبهه‌های دیگر گسترش خواهد یافت.

ارتش یونان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رئیس ستاد مشترک ارتش یونان  گفت نبرد با ترکیه [در صورت وقوع]  تنها به جزیره «کاستلوریزو» در جنوب اژه،  ​​محدود نخواهد شد بلکه به جبهه‌های دیگر گسترش خواهد یافت.

به نوشته وبگاه «اکاثی مرینی»، «کنستانتینوس فلوروس» رئیس ستاد مشترک ارتش یونان گفت که بحران محدود به یک منطقه خاص  نیست و بعید است که اتفاقی در این جزیره بیفتد و به مکان‌های دیگر توسعه نیابد.

وی تاکید کرد که تمرین‌های نظامی در حال انجام است و قرار است در آینده نیز اجرا شود.

به نوشته این وبگاه، فلوروس خاطرنشان کرد که ممکن است «رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه آنچه را که می‌گوید انجام دهد، اما ما نیز آنچه را که ما می‌گوییم  انجام می‌دهیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش یونان افزود: «نیروهای مسلح یونان یک نیروی دریایی و هوایی سازمان‌یافته هستند. مقابله با آنها بسیار دشوار است و هزینه گزافی خواهد داشت و این را همسایگان ما می‌دانند.»

چندی قبل منابع مطلع از تقابل یک ناوچه و بالگردهای یونان با یک  فروند کشتی باری ترکیه که عازم لیبی بود خبر دادند. این تقابل در دریای مدیترانه رخ داد و طی آن یک ناوچه یونانی سعی کرد کشتی باری ترکیه که عازم لیبی بود را متوقف کند. به گفته منابع خبری، بالگردهای نظامی یونان نیز برای متوقف کردن این کشتی ترکیه وارد عمل شدند.

«نیکوس پانایوتوپولوس» وزیر دفاع یونان نیز گفته بود که کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد. وزیر دفاع یونان در مصاحبه‌ای گفت ارتش این کشور تحرکات فزاینده اخیر از سوی ترکیه را تحت نظر دارد. 

کد خبر 523683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    14 7
    یونان یک بار با ترکیه جنگ کرده ونتیجه اش را دیده بلوف هاشو گوش نکنید دیگه از این جرئت ها نداره!
  • kave IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    3 2
    یونان برخلاف ان موقع اکنون عضو اتحادیه اروپاست و هم پیمان نظامی با انهاست. از طرف دیگه هردو عضو ناتو هستن و موضوع کمی پیچیده میشه.