رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت امواج بارشی در استان که از روز پنجشنبه ۲۹ خرداد آغاز شده، تا دوشنبه ۲ تیر ماه ادامه دارد.  

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، شنبه ۳۱ خرداد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌هایی در چالدران و ماکو گزارش شده که این بارش‌ها، فردا یکشنبه اول تیرماه تشدید می‌شود و مرکز استان را نیز در برمی‌گیرد. ماکو و چالدران در روز گذشته حدود ۲ میلیمتر بارش داشتند.  

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشت تکاب با دمای هشت درجه و پلدشت با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند.  

صابری افزود: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.  

وی اضافه کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.  

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.  

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش آذربایجان غربی با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌ها در این استان از شهریورماه آغاز و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.  

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان استان آذربایجان غربی است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.  

کد خبر 523617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha