مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: ماموران آتش نشانی این سازمان موفق شدند پس از هفت ساعت تلاش بی وقفه، آتش در مراتع انارگونه را مهار و خاموش کنند.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله فدائی اظهار کرد: این آتش‌سوزی در ۴۵ کیلومتری جاده کاشان به قم در استان اصفهان، محدوده منطقه سن‌سن در دامنه کوه‌های انارگونه از ساعت ۳:۴۷ دقیقه بامداد روز شنبه ۳۱خرداد به ستاد فرماندهی اعلام شد.

وی افزود: متاسفانه آتش‌سوزی مراتع و علف‌های هرز در مسیرهای صعب‌العبور اتفاق می‌افتد که حضور خودرویی آتش‌نشانان امکان‌پذیر نبوده و ماموران مجبور هستند به صورت پیاده به محل مراجعه کرده و با بیل و آتش‌کوب، آتش را خاموش کنند که بسیار سخت و وقت‌گیر است.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: در این عملیات ماموران آتش‌نشانی، از محل توقف خودروها، در یک مسیر نامناسب، یک ساعت پیاده‌روی کردند تا به محل آتش رسیدند.  

فدائی ادامه داد: با توجه به بارش‌های بهاری و پوشش گیاهی مرتع‌ها، وقوع آتش‌سوزی بر اثر خطای انسانی و یا ناشی از شیشه و فلز رها شده در طبیعت دور از انتظار نیست، بنابراین از همه مردم درخواست می‌شود از آتش‌افروزی در طبیعت خودداری کنند و در صورت ضرورت، قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند

وی از شهروندان و به ویژه طبیعت‌گردها خواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه آتش در مراتع و علف های هرز، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

کد خبر 523615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha