رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۲۵۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در این استان خبر داد.

بیمارستان کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، فرزین رضاعی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند رو به رشد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کردستان، اظهار کرد: این تعداد بیمار در روز جمعه ۳۰ خرداد شناسایی شده‌اند. در حال حاضر ۵۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: در بیمارستان توحید سنندج ۱۸۸ نفر، بعثت سنندج ۶۴ نفر، کوثر سنندج ۱۳۵ نفر، امام خمینی(ره) سقز ۳۳ نفر، بوعلی مریوان ۳۷ نفر، فجر مریوان ۲۳ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۸ نفر، امام حسین(ع) بیجار ۱۱ نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۹ نفر، بیمارستان امام خمینی(ره) در دیوان‌دره ۱۱ نفر، شهیدچمران در سروآباد ۳ نفر، شهدای دهگلان ۴ نفر و بیمارستان رازی بانه ۱۸ نفر بستری هستند.

رضاعی بیان کرد: هم‌اکنون ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون را ۲۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۲ نفر در سقز، ۸۱ نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۱ نفر در بانه، ۱۶ نفر در مریوان، ۱۷ نفر در بیجار، ۲۳ نفر در کامیاران، ۱۰ نفر در دیوان‌دره و پنج نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی از مردم کردستان خواست همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک، رعایت کنید.

کد خبر 523567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha