مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز گفت: نقاط امن شهر، روستا، مسکونی، اداری و صنعتی این استان برای پناه گرفتن در مواقع بحرانی شناسایی شود.

شهر کرج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا فلاح نژاد شنبه  ۳۱ خرداد در نشست هماهنگی و تبادل‌نظر در خصوص مدیریت بحران در شهرک‌های صنعتی استان البرز افزود: بررسی نواقص موجود در زیرساخت‌های ارتباطی دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله اورژانس و هلال‌احمر ضروری است.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز ادامه داد: فرمانداری‌ها با بررسی موضوعات مرتبط حوزه پیشگیری با تدوین برنامه مسائل مربوط به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، نوسازی بافت‌های فرسوده مسکن روستایی، مدارس، ابنیه حیاتی مهم و جمع‌آوری آب‌های سطحی پیگیری کنند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی، سازمان بسیج، ائمه جمعه و جماعات و تشکل‌های غیردولتی در قالب طرح دوام در مواقع بحرانی از دیگر موضوعاتی بود که از سوی دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید بانک اطلاعاتی تجهیزات و امکانات و ماشین‌آلات شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ارگانهای نظامی و انتظامی برای استفاده، احصاء و بهره‌برداری به اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز ارسال شود.

فلاح نژاد گفت: مدیران بحران شهرستان‌ها نیز درزمینهٔ احداث سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران، اسکان موقت، پد بالگرد، پایگاه‌های امدادی و انبارهای ذخیره اقلام امدادی پیگیری و اطلاعات موجود و پیش‌بینی‌شده را به اداره کل مدیریت بحران ارسال کنند.

وی تأکید کرد: برگزاری مانور در فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی یا هیات‌های ورزشی، بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت سازمان همیاری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در پیش‌بینی امکانات و تجهیزات پاسخ به بحران در برنامه‌ها قرار گیرد.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز بیان داشت: با توجه به ضوابط درآمدی و هزینه کرد اعتبارات بخشنامه ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور، شهرداری‌ها موظف‌اند حداکثر پنج درصد بودجه را برای حوادث غیرمترقبه هزینه کنند.

وی یادآور شد: با توجه به مکاتبات متعدد فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان البرز باید نسبت به رعایت کامل ضوابط و مقررات شهرسازی به‌ویژه در بخش گذرگاه‌ها و معابر کمتر از ۱۰ متر را در زمان احداث ساختمان‌ها از سوی مالکان موردتوجه قرار دهند.

فلاح نژاد اضافه کرد: عدم رعایت تراکم و خط آسمان (حداکثر چهار طبقه) و نظارت بر این مهم از طرف شهرداری‌ها، با توجه به اینکه امدادرسانی ماشین‌آلات در مواقع بروز بحران به لحاظ عدم توانایی استقرار شانه نردبان خودروهای امدادی به‌ویژه آتش‌نشانی در معابر دچار مشکل می‌کند ضروری است.

در این نشست با دستور دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز مقرر شد در شهرک‌های صنعتی غیردولتی احداث هفت ایستگاه آتش‌نشانی پیگیری ویژه شود.

در استان البرز سه شهرک صنعتی دولتی و هفت شهرک صنعتی غیردولتی فعال است.

کد خبر 523533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha