مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پایش مراتع و مزارع استان از آبان سال ۱۳۹۸ برای شناسایی آفت ملخ آغاز شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های استان در برابر این آفت با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

ملخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین لایقی مطلق اظهار کرد: این میزان پایش در همه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران و باشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط طبیعی و اقلیمی، این شهرستان‌ها بیشتر در معرض آفت ملخ در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند اظهار کرد: مناطق بی‌بی حکیمه، لیشتر، امامزاده جعفر، سراب ننیز و پشتکوه از مهم‌ترین مناطق پایش شده در استان هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هنوز موردی از آفت ملخ در مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.
لایقی مطلق گفت: ۳۰ کارگروه متشکل از ۱۰۰ نفر کارشناس در حال عملیات ردیابی آفت ملخ در مراتع استان هستند.

وی همچنین از اجرای طرح ردیابی ملخ‌های بومی در ۳۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های بویراحمد، دنا و چرام خبر داد و افزود: برای مبارزه با ملخ بومی در مراتع مناطق سردسیری استان نیز ۵۰۰ هکتار ردیابی شده است.

لایقی مطلق تاکید کرد: ۳۰ دستگاه سمپاش برای عملیات سمپاشی در اختیار کارشناسان حفظ نباتات کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اظهار کرد: ۱۶ دستگاه سمپاش دیگر نیز با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار خریداری و به تجهیزات موجود اضافه می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سم مورد نیاز برای مبارزه با آفت‌ها نیز خریداری شده است.

لایقی مطلق گفت: در سال گذشته کار پایش ملخ‌های صحرایی در  ۱۲۵ هزار هکتار از مراتع مناطق مختلف استان انجام شد.

ملخ‌های مهاجر در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ از کشورهای حوزه شبه‌جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شده بود.

کد خبر 523526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha