رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: متناسب با ظرفیت‌های کردستان پروژه های پیشران توسعه صنعت در این استان تعریف شده است. از آنجا که تولید لاستیک یکی از نیازهای کشور است اجرای پروژه لاستیک رازی در کردستان تعریف شد.

لاستيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمد دره وزمی گفت: سرمایه‌گذار لاستیک رازی کردستان توانمندی و تخصص لازم را در این حوزه دارد. این سرمایه‌گذار دارای دو کارخانه لاستیک در کشور است بنابراین هم از نظر فنی و هم مالی برای اعطای تسهیلات برخوردار است.

وی بیان کرد: لازمه پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به هر طرح یا پروژه‌ای پذیرش عاملیت توسط یک بانک است.  از سال ۹۴ تاکنون پیگیر دریافت تسهیلات لازم برای اجرای این پروژه هستیم اما تاکنون موفق نشدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: قرار بود عاملیت طرح را بانک سپه با بانک خاورمیانه و صنعت و معدن به طور مشترک بپذیرند که این پروسه آنقدر زمان‎‌بر شد که به نتیجه‌ای ختم نشد.

دره وزمی ادامه داد: سهم بانک خاورمیانه ۶۰ میلیون یورو بود ولی بانک اعلام کرد که توان پرداخت آن را ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بانک‌های صنعت و معدن و سپه هم پرداخت تسهیلات را نپذیرفتند. قرار شده بانک ملی عاملیت طرح را با مشارکت بانک سپه قبول کند.

دره وزمی اظهار کرد: این موضوع در بانک مرکزی هم مطرح شده و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ۹ ماه پیش در سفر به استان دستور پذیرش اعطای تسهیلات به این پروژه را داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: بی شک توسعه بدون حمایت بانک‌ها اتفاق نمی‌افتد ولی نظام بانکی کشور ما رسالتی برای توسعه مناطق محروم ندارد.

دره وزمی افزود: طرح تولید لوله(او پی وی سی) آبانگان که برای نخستین بار است در کشور این کار انجام می‌شود نیاز به ۱۴ میلیون یورو تسهیلات دارد.

وی بیان کرد: قرار بود یکی از بانک‌ها تسهیلات لازم برای اجرای این طرح را پرداخت کند که به ما اعلام کردند سهمیه‌ای از صندوق توسعه ملی ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: طرح تولید (او پی وی سی) به عنوان یکی از طرح‌های وزارت صمت معرفی شده است.  این طرح به بانک ملی تحویل داده شده و امیدواریم تا ۲، ۳ ماه آینده آن را پذیرش کنند.

وی گفت: برای ارتقای شاخص‌های صنعتی در کردستان ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه متناسب با ظرفیت‌های معدنی و صنعتی استان تعریف شده است.

دره وزمی اظهار کرد: با تزریق این میزان منابع مالی به ۲۶ پروژه تعیین شده برای ۶ هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود. کردستان و دیگر استان های غیربرخوردار برای ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و دستیابی به توسعه نیاز به تزریق منابع مالی دارند بنابراین انتظار می‌رود بانک‌ها نگاه توسعه‌ای به این استان‌ها داشته باشند.

کد خبر 523513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha