شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

استاندار اردبیل از تکمیل کمربند طلایی سبلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کمربند طلایی سبلان یکی از پروژه‌های مهم جاذب گردشگر در استان بوده که نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در منطقه ایفا خواهد کرد.  

بازدید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در بازدید از کمربند طلایی سبلان اظهار کرد: این کمربند یکی از پروژه‌های مهم جاذب گردشگر در استان بوده که نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در منطقه ایفا خواهد کرد.

وی افزود: عملیات زیرسازی این مسیر گردشگری از مشگین‌شهر تا سردابه تکمیل شده و به زودی آسفالت خواهد شد و ادامه آن از سردابه تا سرعین نیز با مصالح بومی و سازگار با اقلیم منطقه به نحوی که آسیب زیست‌محیطی به منطقه وارد نشود، زیرسازی می‌شود تا مسیر تکمیل این کمربند فراهم آید.

استاندار اردبیل بیان کرد: با تکمیل این مسیر و اتصال سردابه به سرعین کمربند طلایی سبلان تکمیل شده و گامی اساسی در مسیر ثبت جهانی کوه سبلان برداشته خواهد شد.  

بهنامجو با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری در مسیر این کمربند گردشگری و اطراف کوه سبلان گفت: سرمایه‌گذاری در این منطقه صرفا به طرح‌های مهم جاذب گردشگر محدود می‌شود.  

وی تصریح کرد: بر این اساس به طرح‌هایی چون استحصال معدن که سبب تخریب طبیعت پیرامون کوه سبلان می‌شوند مجوز صادر نخواهد شد تا منظر طبیعی و بکر منطقه حفظ شده و تنها طرح‌های گردشگری در این منطقه اجرا شود.  

استاندار اردبیل عنوان کرد: این مهم در حفاظت از طبیعت و محیط زیست منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.  

افزایش ماندگاری مسافران در اردبیل با تکمیل مسیر طلایی سبلان

نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: با تکمیل این مسیر شاهد افزایش ماندگاری مسافران در استان و بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری منطقه خواهیم بود.  

وی ایجاد زیرساخت‌ها را پیش‌زمینه رونق صنعت گردشگری دانست و افزود: ایجاد زیرساخت در این منطقه زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران توانمند و گردشگران در منطقه را فراهم خواهد آورد.  

کد خبر 523512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha