شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

مدیر فرودگاه سنندج از برقراری پروازهای مسیر تهران - سنندج توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر از اواسط تیر ماه ۹۹ خبر داد.

فرودگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیرعباس نظری‌زاده  افزود: از ۱۴ تیرماه امسال شش پرواز به صورت رفت و برگشت در روزهای زوج هفته با هواپیمای MD شرکت کیش ایر در مسیر تهران - سنندج و بالعکس انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این راستا تمام پروتکل های بهداشتی شامل ضدعفونی کردن سالن ترمینال قبل و بعد از هر عملیات پروازی در مراحل عملیات پذیرش و اعزام مسافر هم در محل فرودگاه و هم از طرف  شرکت هواپیمایی کیش ایر رعایت می‌شود.

مدیر فرودگاه سنندج اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا پروازهای شرکت‌های قشم ایر و آسمان باطل شده است، این دو شرکت ۱۴ پرواز هفتگی به صورت رفت و برگشت در مسیر تهران - سنندج داشتند.
فرودگاه سنندج در جنوب غربی این شهر و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد، عملیات ساختمان اولیه آن در سال ۱۳۴۷ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان با امکانات بسیار اندک شروع به کار کرد.

با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ در نخستین ساعات شروع جنگ این فرودگاه در کنار فرودگاه های دیگری همچون تهران و کرمانشاه هدف بمباران هواپیماهای نیروی هوایی عراق قرار گرفت.

اگر چه به واسطه نزدیکی این فرودگاه به مرز عراق، پروازهای مسافربری آن تا پایان جنگ متوقف شد اما به منظور پشتیبانی جبهه های غرب کشور و انتقال مجروحان بطور متوسط پذیرای ۱۰ نوبت نشست و برخاست هواپیماهای باربری C-۱۳۰ هرکولس ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر روز بود.

این فرودگاه ۴۷ ساله که از ۹ سال پیش به عنوان فرودگاه بین المللی به فعالیت خود ادامه می‌دهد این روزها به دلایل مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی شاهد افت و خیز تعداد پروازهای خود شده است.

کد خبر 523474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha