فرماندار تفت گفت: از این پس ماشین‌آلاتی که بدون اخذ مجوز، اقدام به تخریب باغ‌های این شهر کنند با حکم دادستانی توقیف می‌شوند.

باغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی رضا نوکار افزود: این تصمیم در نشسست امروز  شنبه ۳۱خرداد ماه با دادستان شهرستان اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: در این نشست مقرر شد تا شهرداری تفت در استان یزد به اتحادیه و شرکت‌هایی که دارای لودر و دیگر ماشین‌آلات ساختمانی هستند اعلام کند تخریب باغ‌ها باید با اخذ مجوز قانونی باشد و اگر فردی بدون اخذ مجوز لازم نسبت به تخریب باغ‌ها اقدام کند، ماشین‌آلات او به دستور دادستانی توقیف خواهد شد.

فرماندار تفت گفت: بر اساس قانون، مالکان باغ‌ها می توانند تا ۱۰ درصد مساحت باغ خود را و تا حداکثر ۱۵۰ متر مربع تخریب و به ساختمان تبدیل کنند. متقاضیان باید حتما درخواست تخریب بدهند و مجوز کسب کنند، در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از تخریب باغ‌ها و تغییر کاربری آنها، سقف تخریب هم بیشتر از ۱۵۰ متر مربع نخواهد بود، حتی اگر مساحت باغ زیاد باشد.

نوکار هشدار داد: شناسنامه‌دار کردن درختان و باغ‌ها ضروری است و تعداد درختان قطع شده هم باید در پرونده ثبت شود.  

وی تاکید کرد: شهرداری هم موظف است محدوده تخریب را دقیقا مشخص کند تا  متقاضی، همان نقطه را تخریب کند و به نقاط دیگر باغ دست‌اندازی نکند.

فرماندار تفت اظهار داشت: تخریب بخش تعیین شده هم باید با حضور نماینده شهرداری انجام شود تا نه جابه‌جایی انجام و نه بیشتر از حد قانونی تخریب شود.

نوکار اضافه کرد: تعداد درختان قطع شده باید در پروانه نوشته شود و مالک باغ موظف است ۲ برابر درختی که حذف می‌شود در همین باغ یا جایی که شهرداری تعیین می‌کند درخکتاری کند.

کد خبر 523453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha