جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی آشوراده تنها جزیره ایرانی دریایی خزر با همت مسئولان می‌تواند پیشران توسعه گلستان باشد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، آشوراده، تنها جزیره ایرانی خزر باوجود داشتن جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی همچنان از داشتن گردشگر محروم است.

گردشگران، به دنبال سرزمین‌های بکر و سرشار از جاذبه‌ای هم چون جزیره آشوراده هستند و با ایجاد اندک زیرساخت می‌توان تمهیدات حضور آنها را فراهم کرد اما فرصت طلایی گردشگری این سرمایه طبیعی گلستان به آسانی از کف می‌رود.

آشوراده که در منتهی‌الیه شرقی شبه جزیره میانکاله در شهرستان بندرترکمن واقع شده در سده‌های گذشته در پی عملکرد و فعالیت گروه‌های انسانی با حفر کانال از توده اصلی خشکی خود (شبه جزیره میانکاله) جدا شد.

این جزیره قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با طغیان رود ولگا در روسیه و وقوع سیلاب ناشی از بالا آمدن دریای خزر، خالی از سکنه شد.

آشوراده زیستگاه حیواناتی چون شغال، روباه، خرگوش، ماهی، قرقاول، جوجه‌تیغی، لاک‌پشت، مار، گورکن، کبک و پرندگان دریایی بی‌شمار، گراز و رمه اسبان وحشی است.

کد خبر 523393
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha