شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

مسئول کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

تسهیلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد رشیدی، مسئول کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام این خبر که متضرران از کرونا تسهیلات می‌گیرند، گفت: به صاحبان کسب‌وکارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تسهیلات ویژه پرداخت می‌شود.

در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باهدف حمایت و پشتیبانی از کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم کرده است.

صاحبان واحدهای کسب‌وکار خصوصی و تعاونی و کارفرمایان و خویش‌فرمایان مشمول، مشمول طرح در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در بازه زمانی اسفندماه ۹۸ و فروردین ۹۹ فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلنیک‌های فعال در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلامی شامل این تسهیلات خواهند بود.

صاحبان کسب‌وکارهای بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا می‌توانند برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

ثبت‌نام در این سایت هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند و واحدهای مشمول حتما، باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفندماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده کنند، مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی خواهد بود که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

گفتنی است میزان تسهیلات به ازای هرشاغل ۱۲ میلیون تومان هست که با نرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ درنظرگرفته شده است.

کد خبر 523390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha