رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران برای جبران کمبود اتوبوس باید به هر طریقی که شده ناوگان اتوبوسرانی را توسعه دهد.

محمد علیخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت توسعه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت از سوی شهرداری تهران با توجه به محقق نشدن وعده دولت، گفت: آنچه که مسلم است سیستم ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نیاز جدی به توسعه دارد و این اقدام باید به هر روشی که امکان دارد، انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق برنامه از پیش تعیین شده، تعداد اتوبوس‌های پایتخت باید ۹ هزار دستگاه باشد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار دستگاه اتوبوس نسبت به برنامه از پیش تعیین شده عقب هستیم.

علیخانی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در سال ۱۴۰۰ تعداد اتوبوس‌های پایتخت به ۱۲ هزار دستگاه برسد و شهرداری تهران نیز باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا در حد امکان توسعه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت انجام شود زیرا اعتقاد ما این است که اگر شهرداری زمان را از دست ندهد، می‌تواند تا پایان سال جاری ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی پایتخت تزریق کند.

او با تأکید بر اینکه توسعه ناوگان اتوبوسرانی به هر شکل ممکن باید انجام شود، تصریح کرد: یکی از مواردی که پیش‌تر مطرح شده بود بحث خرید اتوبوس‌های کار کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به خرید اتوبوس‌های کار کرده از سایر کشورها ادامه داد: در بسیاری از کشورها شاهد هستیم که دیگر از اتوبوس‌های مدل بالا به دلیل برخی از مسائل در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌شوند که پیش‌تر موضوع خرید آن‌ها با عنوان خرید اتوبوس دست دوم مطرح شده بود.

علیخانی تصریح کرد: خرید اتوبوس‌های کار کرده نیاز به مصوبه هیئت دولت دارد.

کد خبر 523349
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha