مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مقابله به هنگام با ملخ‌ها در استان خبر داد و گفت: با اقدام به موقع و جلوگیری از رسیدن ملخ‌ها به سن پرواز از آسیب جدی به باغات و مراتع جلوگیری شد.

ملخ‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: سال ۹۹ ردیابی ملخ‌ها در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، باغات و مراتع توسط حفظ نباتات انجام شده است.

وی افزود: عملیات مبارزه با ملخ‌ها در حدود ۵ هزار هکتار از اراضی و باغات در شهرستان‌های لنجان، شهرضا، تیران و کرون، سمیرم، نائین، فریدون شهر، دهاقان و میمه در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شناسایی، طعمه‌گذاری و سم‌پاشی برای مقابله با ملخ اجرا شده است و سال ۹۸ در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان و امسال هم در ۵ هزار هکتار از اراضی، مراتع و باغ‌ها مبارزه با ملخ‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر این مقابله در زمان مناسب و به موقع صورت نمی‌گرفت، ملخ‌ها به سن پرواز می‌رسیدند و مزارع و باغات را با آسیب جدی مواجه می‌کردند.

شیشه‌فروش ادامه داد: در حدود ۷۰ هزار هکتار زمین استان با سن گندم مقابله شد و این کار بزرگ از اسفند ماه در مراحل دیده بانی، کنترل و پیش آگهی در تمامی شهرستان‌ها انجام شد.

وی اظهار کرد: در بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع، مبارزه با بیماری سفیدک برگی و همچنین مبارزه با زنگ قارچی در بیش از ۳ هزار هکتار از مزارع اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای مبارزه با موش نیز ۵۵ هزار هکتار ردیابی و ۷۰۰ هکتار مبارزه به صورت ردیابی، سم‌پاشی و طعمه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر در ۴ هزار هکتار از باغات گردو، مبارزه با پروانه کرم خراط یا پروانه فری و در ۶۰۰ هکتار عملیات هرس، ردیابی و نصب تله در پایین و روی شاخه درختان برای این آفت در حال انجام است.

شیشه‌فروش گفت: هم اکنون در خوانسار، دهاقان، گلپایگان، چادگان، زفره اصفهان و سمیرم باغات مورد اصلاح و احیا هستند.

وی ادامه داد: برای ۳ هزار هکتار، ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در کاشان، مبارکه، آران و بیدگل، نطنز، برخوار  اقدامات پایش و طعمه گذاری برای جلوگیری از ورود مگس در پاییز در این مناطق در حال انجام است.

کد خبر 523340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha