صدها ماهواره اینترنتی استارلینک اکنون در مدار زمین قرار دارند و شرکت اسپیس‌ایکس از مردم می‌خواهد برای آزمایش سرویس اینترنتی‌اش ثبت‌نام کنند.

starlink

به گزارش همشهری آنلاین شرکت اسپیس‌ایکس در طول سال گذشته بیش از ۵۰۰ ماهواره را به مدار کره زمین فرستاده است تا مجموعه استارلینک را بسازد که هدفش دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در عملا هر نقطه‌ای از سیاره ما است.

اکنون شرکت اسپیس‌ایکس در سایت استارلینک از مردم دعوت می‌کند تا برای آزمایش سرویس بتا اینترنت ماهواره‌ای ثبت‌نام کنند.

هنگامی که در این سایت ای‌میل و کد پستی‌تان را ثبت می‌کنید، استارلینک پیامی برای شما می‌فرستد به این مضمون: «استارلینک برای عرضه اینترنت پهن‌باند با سرعت بالا به مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت در آنها قابل‌اتکا نیست یا گران قیمت است یا اصولا دسترسی به اینترنت ندارند، طراحی شده است. انتظار می‌رود آزمایش خصوصی بتا در این تابستان شروع شود، سپس آزمایش عمومی بتا از عرض‌های جغرافیایی بالاتر شروع می‌شود.»

اگر به عنوان آزمایش‌کننده بتا انتخاب شوید، یک ترمینال کاربری با آنتن دیسک مسطح دریافت می‌کنید که قطری حدود نیم‌متر دارد. آنتن این ترمینال به طور خودکار در جهت بهترین سیگنال ماهواره‌ای قرار می‌گیرد.

استارلینک اینترنت با سرعت تا یک گیگابیت در ثانیه را با زمان تاخیری ۲۵ تا ۳۵ میلی‌ثانیه در اختیار می‌گذارد.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس‌ایکس گفته بود که برای پوشش «جزئی» اینترنتی حدود ۴۰۰ ماهواره و برای پوشش «متوسط» به ۸۰۰ ماهواره لازم است.

اسپیس‌ایکس قصد دارد که مجموعه بزرگ ماهواره‌ای استارلینک را به تعداد ۱۲۰۰۰ ماهواره برساند.

اما اسپیس‌ایکس با وجود ۵۴۰ ماهواره‌ای که در مدار دارد، دعوت از کاربران برای آزمایش بتا این سرویس شروع کرده است.

 هنوز روشن نیست که چه تعداد افراد برای آزمایش بتا انتخاب می‌شوند یا چگونه این افراد به کار گرفته خواهند شد.

کد خبر 523291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mohammad IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    10 1
    بسیار متشکر از تلاش شما برای رسیدن به ازادی گردش اطلاعات و اگاهی عمومی و شکستن انحصار اطلاعات و گامی بسیار مهم در جهت رسیدن به ازادی جوامع و مبارزه با دیکتاتوری