تعداد متبلایان به کرونا رو به افزایش است، تعداد مرگ‌ها نیز زیاد شده است هرچند که بر تعداد بهبود یافتگان نیز افزوده شده است. استان‌ها نیز یک به یک قرمز می‌شوند.

کرونا مردم

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد بستری شدند.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۳۹۲ نفر رسید.

به گفته وی در مجموع تعداد کل مبتلایان کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند،  گفت: در عین حال ۲۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تاکید کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در پایان توصیه‌هایی به شهروندان داشت و گفت: لازم است همه مردم در همه شهرها پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا استانهای سفید به سمت وضعیت قرمز و هشدار نروند. با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و هموطنانمان را تضمین و در جهت کاهش ابتلا و مرگ و میر حرکت کنیم.

کد خبر 523212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی محمدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    4 2
    مگرجنگ چجوریه ماهمیشه درجنگیم جنگ اقتصادی بدتر ارجنک نظامیه حتی غنیمت جنگی هم نداره اگرجنگ نظامی بود بهتر ارجنک اقتصادیه لااقل توجنگ نظامی دزدی واختلاص هم نمیتوانستند بکنند الان هم دور دوردزدان واختلاص کرانه حال میگن یکیشونه گرفتن که درقوه جاخوش کرده بود
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    1 0
    زمین وزمان وفلک کمربه نابودی ایران بستن
  • غلامرضا IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    پاییزوزمستون معلوم میشه یه من ماست چقدر کره داره.خیلیا الوده میشند.اماخب ازلطف خدا هم نمیشه غافل بود.