مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از اختیار گرفتن نظارت و حفاطت معدن آلبلاغ اسفراین توسط شرکت ایمیدرو خبر داد و گفت: مجوز بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین به شرکت‌های بومی استان خراسان شمالی داده می‌شود.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رضا فیروزه اظهار داشت: اولویت اصلی کار بخش معدن در اداره‌کل صمت استان خراسان شمالی حفاظت از معدن ارزشمند آلبلاغ  اسفراین است.

وی افزود: برای رفع دغدغه اصلی دستگاه‌های اجرایی استان و هم‌چنین رفع دغدغه‌های دستگاه قضائی خراسان شمالی شرکت آلومینای جاجرم به نمایندگی از ایمیدرو تیم کارشناسی و حفاظتی را در آلبلاغ مستقر کرده است.

مدیر کل صمت خراسان شمالی گفت: مسدودسازی دهانه‌های پرخطر و مکان‌هایی که خطر ریزش در آن‌ها وجود دارد از وظایف این شرکت است تا شرایط بهره‌برداری ایده‌آل از معدن آلبلاغ فراهم شود.

فیروزه تصریح کرد: برای بهره‌برداری و حفاظت از ظرفیت شرکت‌های بهره‌بردار بومی و استانی استفاده خواهد شد و این حق برای مردم و بهره‌برداران استانی محفوظ است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برداشت سنگ از این معدن کاملا غیرقانونی است. باید گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری این معدن بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری صادر شود تا بهره‌برداری و استحصال از این معدن به‌صورت کاملا قانونی و در اختیار مردم بومی منطقه باشد.

کد خبر 523190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha