همزمان با پخش گفتگوی دانلد ترامپ جونیر با پدرش دانلد ترامپ در یوتیوب، یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی فاکس نیوز درباره برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با پیشتازی ۱۲ درصدی جوزف بایدن منتشر شد.

گفتگوي يوتيوبي ترامپ با پسرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، معاون باراک اوباما در شرایطی با نتیجه ۵۰ به ۳۸ از رئیس جمهوری فعلی آمریکا در نظرسنجی‌ها انتخاباتی پیش است که ترامپ بزرگ در گفتگو با پسرش دانلد کوچک رقیب خود را «تاییدشده از سوی اسامه بن لادن» معرفی کرد. این در حالی است که عملکرد ترامپ بزرگ در مهار کروناویروس، برخورد با معترضان قتل جورج فلوید و البته اقتصاد رو به نابودی باعث شده است رای‌دهنده‌های آمریکایی عملا از او ناامید شوند و تصمیم بگیرند در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به رقیب دموکرات یعنی جو بایدن رای بدهند.

در نظرسنجی پیشین شبکه فاکس نیوز در میانه‌های ماه می (حدود یک ماه پیش) فاصله ترامپ و بایدن حدود ۱۰ درصد بود. ۵۳ پاسخگویان نظرسنجی اخیر با دیدگاه‌های بایدن موافقند و ۴۳ درصد دیدگاه‌های ترامپ را می‌پسندند. با این حال، اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، ۵۰ درصد به نامزد دموکرات رای می‌دهند و فقط ۳۸ درصد به نامزد جمهوریخواه. حدود ۵۶ درصد مردم آمریکا با شیوه واکنش نشان دادن ترامپ به ناآرامی‌های پس از قتل شهروند سیاهپوست مینیاپلیس و دیگر سیاهان زیر خشونت پلیس مخالفند.

مردم آمریکا نژادپرستی را یکی از مهم‌ترین مسائل و تهدیدهای جامعه امروز می‌دانند و ۸۱ درصد نسبت به افزایش نژادپرستی ابزار نگرانی کرده‌اند. نکته جالب اینکه ۵۳ درصد معتقدند بایدن با اقلیت‌های نژادی رفتاری خوب و مناسب دارد و این رقم برای ترامپ ۳۵ درصد است. فقط ۹ درصد شهروندان سیاهپوست آمریکا از رفتار رئیس جمهوری فعلی با سیاهان رضایت دارند و در عوض ۷۹ درصد این گروه رفتار بایدن را با اقلیت‌های نژادی بیشتر می‌پسندند.

از سوی دیگر، احتمالا برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یکی از فرزندان رئیس جمهوری مستقر برابر پدرش نشست و در شرایطی که دنیا اصلا به کام او نیست، کوشید با پرسیدن سئوال‌های متفاوت تصویری دیگرگون از پدر تحت فشارش به مردم نشان دهد. دانلد ترامپ جونیز که پسر ارشد دانلد ترامپ است، مجری یک گفتگوی مفصل با پدرش بود و جریان کامل این گفتگو از شبکه یوتیوب برای علاقه‌مندان پخش شد. رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه درباره مسائل متفاوت حرف زد؛ از علاقه‌اش به بیگانه‌های فضایی تا رقابت با بایدن در انتخابات.

ترامپ در این گفتگو با طعم روز پدر در پاسخ به پرسش پسرش درباره بیگانه‌های فضایی گفت: «من چیزهایی جالب درباره بیگانه‌ها شنیده‌ام اما باید فکر کنم ببینم می‌توانم درباره آنها به شما بگویم یا نه.» این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته درباره احتمال وجود داشتن پرنده‌های ناشناس فضایی موسوم به یوفو UFO گفته بود: «مردم خیلی چیزها درباره دیدن یوفوها می‌گویند اما اینکه من چنین چیزهایی را باور می‌کنم؟ باید بگویم راستش نه؛ نمی‌توانم باور کنم.»

ترامپ پسر در بخش دیگر گفتگو یک هدیه روز پدر به پدرش داد و بخش‌هایی از اسناد رسمی مربوط به نظر اسامه بن‌لادن درباره بایدن را فاش کرد. بر اساس گزارشی که واشنگتن پست سال ۲۰۱۲ منتشر کرد، سرکرده القاعده قصد داشت باراک اوباما و ژنرال دیوید پترائوس را حذف کند تا قدرت در آمریکا دست بایدن بیفتد که آن زمان معاون رئیس جمهوری بود. دلیل بن‌لادن این بود که بایدن اصلا برای دست گرفتن قدرت در آمریکا آماده نبود و این می‌توانست ایالات متحده را وارد یک بحران اساسی کند. مرگ پترائوس هم مسیر جنگ را در افغانستان عوض می‌کرد.

ترامپ پدر که به نظر می‌رسید از این اسناد محرمانه خبر ندارد، بلافاصله از آب گل‌آلود پسرش ماهی خود را گرفت و ادعا کرد جوزف بایدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست جمهوری در واقع از سوی اسامه بن لادن تایید شده است. در این لحظه گفتگوی ترامپ پسر و ترامپ پدر به یک آگهی تبلیغات انتخاباتی قطع شد که می‌گفت: «جو بایدن نامزد چین، نامزد ایران و نامزد اسامه.»

گفته می‌شود پخش گفتگوی دو ترامپ از یوتیوب با استقبال گسترده جمهوریخواهانی مواجه شده است که نمی‌خواهند در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به ترامپ رای بدهند. آنها معتقدند این کارهای تبلیغاتی بیش از آنکه به سود ترامپ باشد، عملا بازی کردن در زمین نامزد دموکرات‌هاست و می‌تواند شرایط را به سود بایدن تغییر دهد.

کد خبر 523175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha