فرماندار مهریز گفت: رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی روستاها و برخورداری بیشتر شهروندان از اینترنت در حوزه مخابرات از جمله مطالبه جدی مردم بخش مرکزی این شهرستان است .

آنتن و دكل مخابراتي 833

ه گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا زارع‌زاده مهریزی پنج‌شنبه شب(۲۹ خرداد) در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه یزد بدون اشاره به آمار افزود: حل این معضل به خاطر اهمیت و نقش ارتباطات باید توسط مسئولان رسیدگی و حل شود.

وی ادامه داد: در این خصوص بارها دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها حل این مشکل را از فرمانداری و بخشداری مطالبه کردند، امیدواریم امسال برای همیشه این خواسته آنها تامین شود.

همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه یزد با اشاره به وجود زیرساخت‌های خوبی که در مناطق روستایی مهریز وجود دارد، قول  داد، امسال با همکاری مسوولان منطقه برای حل مشکلات اقدام کند.

محمدرضا زراع ده‌آبادی افزود: رسیدگی به نیازها و خواسته های مردمی و پیگیری آن از جمله وظایف مهمی است که به امید خدا با بررسی مجدد نسبت به تحقق آنها اقدام می‌شود.  

هم اکنون ۲۶ هزار و ۴۴۰ خط تلفن ثابت در شهر مهریز و روستاهای بخش مرکزی در دهستان های ارنان، خورمیزات، بهادران، میانکوه و تنگچنار دایر است.

ظریب نفوذ تلفن ثابت ۴۷.۷ درصد و همراه ۱۰۹ درصد است که برای گسترش آن در سال‌جاری طرح‌های مورد نیاز مخابراتی اجرا می‌شود و هم اکنون ۶۰ هزار و ۵۸۱ شماره تلفن همراه در منطقه فعال است.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۵ درصد در روستاهای بخش مرکزی سکونت دارند و مرکز این شهرستان در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یک میلیون و ۶۱۲ هزار شماره تلفن همراه در استان فعال است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۱۳۰ درصد ، در رتبه سوم کشوری قرار دارد که از  این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار خط آن اعتباری و بقیه دایمی است.

همچنین ۵۳۷ هزار و ۵۴۲ شماره تلفن ثابت در استان مشعول کار است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۴۳.۷ درصد در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند. 

کد خبر 523168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha