فرماندار شوط گفت: استفاده از ماسک و دستکش در اداره‌ها، نهادها، بانک‌ها، اصناف و مکان‌های عمومی این شهرستان الزامی است.

ماسک کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسن عبدالهی اصل شامگاه ۲۹ خرداد در جلسه ستاد پیشگیری، مقابله با ویروس کرونا شوط تاکید کرد:  مدیران دستگاه‌های اجرایی باید دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند و کارمندانی که علائم مشکوک دارند در محل کار حاضر نشوند. تیم نظارت متشکل از شبکه بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی با حضور در اداره‌ها، مکان‌های عمومی، سالن‌های ورزشی، فروشگاه های بزرگ و کوچک بر حسن اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با جدیت بر اجرای این مصوبات تشدید نظارت کنند.

فرماندار شوط، استان آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: به رعایت فاصله‌گذاری هوشمند در روابط اجتماعی نیاز داریم تا زنجیره شیوع کرونا و سرعت انتقال این ویروس را کاهش دهیم چراکه اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، شهرستان شوط که تا به حال در وضعیت زرد قرار داشت با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به وضعیت قرمز تبدیل خواهد شد.  

وی بابیان این‌که حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا کاهش یافته است، اظهار کرد: افزایش تدریجی افراد مبتلا به کرونا و بی‌توجهی عده‌ای از شهروندان به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، احتمال بروز پیک‌های جدید بیماری وجود دارد.

 عبدالهی اصل با تاکید براین‌که با مراکز عرضه قلیان برخورد خواهد شد، افزود: شبکه بهداشت با همکاری نیروی انتظامی از عرضه قلیان جلوگیری کنند و قهوه خانه های سنتی نیز مجاز به عرضه قلیان نیستند.

وی گفت: عروسی‌ها و مجالس عزا زنگ خطر بزرگی برای شیوع مجدد ویروس کرونا است.  برگزاری مراسم و تجمع‌های انسانی کانونی بزرگ برای انتشار ویروس کرونا است و بروز همه‌گیری در این مراسم، تلاش چندماهه کادر بهداشت و درمان و زحمات سایر ارگان‌ها را هدر می‌دهد که  عموم مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از شرکت در تجمعات این همراهی را تا مهار کرونا ادامه دهند.

عبدالهی اصل ادامه داد: میزان بالای شیوع کرونا در استان‌های گرمسیری مانند خوزستان نشان داده که فعالیت این ویروس با گرما کاهش پیدا نمی‌کند، این ویروس خود را با شرایط وفق داده و به فعالیت بیماری‌زایی خود ادامه می‌دهد لذا باید از برگزاری اجتماعات حتی در جمع‌های چند نفره اجتناب کنیم.

کد خبر 523117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha