مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: ۸۸ درصد مطالبه گندمکاران این استان معادل ۴۴۵ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کامران سلیمان‌پور اظهار داشت: ۱۲ درصد مطالبه برابر ۶۰ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز تا هفته اول تیر پرداخت می‌شود.

وی افزود: عملیات برداشت در شهرستان‌های سردسیر و معتدل آغاز شده است و خرید تضمینی از کشاورزان این مناطق ادامه دارد، زیرا برداشت و خرید گندم از شهرستان‌های دره شهر و بدره هنوز به اتمام نرسیده است.

سلیمان‌پور یادآور شد: تاکنون در کل استان ۲۰۵ هزار تن گندم معمولی به‌صورت تضمینی توسط مراکز خرید و ذخیره بخش دولتی و ۲۵ هزار تن گندم معمولی و دروم توسط بخش خصوصی و به شیوه توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود ۲۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود، باتوجه به اینکه تاکنون در مجموع ۲۳۰ هزار تن گندم توسط بخش دولتی و خصوصی خریداری شده است و فرایند برداشت و خرید از مناطق سردسیر و کوهستانی همچنان ادامه دارد، تحقق این پیش‌بینی دور از ذهن نیست.

سلیمان‌پور یادآور شد: قیمت تضمینی گندم دولتی به‌ازای هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶ هزار ریال است.

وی گفت: ۴۰ مرکز خرید گندم در سراسر استان ایلام با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزار تن گندم فعال است که ۱۵ مرکز متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی و ۲۵ مرکز نیز مربوط به اداره کل تعاون روستایی به‌عنوان خریدار مباشر است.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران استان ایلام هم توضیح داد: در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد کل مطالبه این کشاورزان پرداخت شده و کمتر از ۲ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز تا هفته آینده به کشاورزان کلزاکار پرداخت می‌شود.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است.

کد خبر 523107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha