رئیس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان گفت: ۶ مرکز با آغاز فصل برداشت برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «وریا شیرزاد» اظهار کرد: این مراکز در سیلوی ۷۰ هزار تنی، کارخانه آردماه منیر، مرکز خرید روستای رحیم‌خان، یکشوه، قره‌کند و روستای درویشان در ۲ بخش مرکزی و سیمینه این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این مراکز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان بوکان در آذربایجان غربی طبق قوانین و مقررات موجود خریداری و مطالبه کشاورزان بر اساس زمان‌بندی پرداخت خواهد شد.

رئیس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان افزود: سال گذشته قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار ریال بود، اما امسال با پیگیری‌های کشاورزان و نظر مساعد دولت، این نرخ به ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم افزایش یافته است.

شیرزاد درباره  سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان هم اظهار داشت: احداث این سیلو برای رفاه حال شهروندان و امکان ذخیره سازی در خود شهرستان احداث شده و کشاورزان می‌توانند برای تحویل گندم مازاد بر نیاز به این مرکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: برای خرید محصول کلزا نیز مرکز خرید اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان با ظرفیت بیش از سه هزار تُن و قابل حمل به صورت روزانه در نظر گرفته شده است.

 پیش‌بینی می‌شود که ۱۰۰ هزار تُن گندم از مزارع زیر کشت این محصول در بوکان برداشت شود.

کد خبر 523105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha