سازمان جهانی بهداشت برگزاری جشن در خیابان‌های شهر ناپل در ایتالیا را پس از اول شدن تیم فوتبال این شهر به عنوان کاری «بی‌ملاحظه» محکوم کرد.

Naples

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین پس از پیروزی تیم ناپل در برابر تیم یوونتوس با نتیجه ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی در بازی نهایی دسته برتر لیگ فوتبال ایتالیا جمعیت‌های بزرگی از طرفداران فوتبال در خیابان‌های شهر جمع شدند و قواعد فاصله‌گیری اجتماعی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را نادیده گرفتند.

در همین حال روز پنجشنبه ۲۹ خرداد شمار تلفات جهانی کووید-۱۹ بر اساس ارقام دانشگاه جانز هاپکینز از ۴۵۰ هزار نفر گذشت و به ۴۵۰۷۱۶ مورد رسید.

از طرف دیگر در حالیکه پکن پایتخت چین با شیوع جدید ویروس کرونا روبرو شده است، وو زونیو، همه‌گیری‌شناس ارشد در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین گفت: «همه‌گیری کرونا در پکن مهار شده است». البته او گفت هنوز انتظار بروز موارد جدید پراکنده کرونا در پایتخت چین وجود دارد.

پکن تا به حال ۱۵۸ مورد عفونت جدید از هنگام شیوع دوباره کرونا در این شهر ثبت کرده است و این شیوع یک بازار بزرگ عمده‌فروشی مواد غذایی به نام بازار شین‌فادی در جنوب غرب شهر مربوط شده است.

در همین حال شیوع محلی ویروس کرونا در ایالت راین-وست‌فالیای شمالی در غرب آلمان باعث شده است ۷۰۰۰ نفر در قرنطینه قرار گیرند و مدارس و مهدکودک‌ها تعطیل شوند.

تصور می‌شود این شیوع از یک کارخانه پردازش گوشت منشا گرفته باشد که ۶۵۷ مورد ثابت‌شده کرونا در آن یافت شده است.

از طرف دیگر شهردار یک منطقه جنوبی برلین پایتخت آلمان گفته است که مقامات بهداشتی در حال ردیابی منشا یک شیوع جدید نگران‌کننده ویروس در این منطقه هستند که تا به حال حدود ۷۰ نفر از ساکنان محلی را آلوده کرده است

کد خبر 523083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha