مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری مهریز از مهار آتش‌سوزی مراتع اردشکن کنج‌کوه دهستان تنگچنار بخش ‌مرکزی شهرستان خبر داد.

اتش سوزي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،سید علی باقری ۲۹ خرداد گفت: این حادثه روز گذشته اتفاق افتاد، با اقدام سریع یگان حفاظت منابع‌طبیعی و مشارکت مردمی، حریق مهار و تنها سطح بسیار کمی از مراتع دچار آسیب شد.

وی ادامه داد: بی‌توجهی برخی افراد در سفر به مناطق ییلاقی بخش مرکزی و رها کردن آتش، دلیل عمده بروز این حوادث است که برای پیشگیری باید همه افراد نسبت به رعایت مقررات و احترام به طبیعت حساسیت ویژه داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: هرچند طبق مقررات، اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری‌، حفاظت از عرصه‌های ملی را در راس برنامه‌های خود قرار داده اما مشارکت مردم و شوراها، دهیاران و همکاری دستگاه‌ها در این زمینه دارای اهمیت بالایی است.‌ 

باقری از عموم مردم خواست با توجه به خشکی علوفه‌های مرتعی از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کرده تا دیگر شاهد بروز اینگونه حوادث نباشیم و در صورت مشاهده آتش‌سوزی در مراتع موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا بتوان با اقدامات به موقع خسارات را کاهش داد.

دهستان تنگچنار با سه هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد. عرصه‌های منابع‌طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

کد خبر 522998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha