نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز گفت: کارگران و بازنشستگان قشر فراموش شده کشور هستند، مشکلات معیشتی کارگران و بازنشستگان بر اساس تورم و واقعیات اقتصادی موجود جامعه همچنان پابرجاست و دولت به ما به چشم برادر ناتنی نگاه می‌کند و اهتمامی برای حل مشکلات قشر کارگر ندارد.

كارگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کریم صادق‌زاده تبریزی، نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آخرین بازنگری شورای عالی کار در زمینه میزان حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۹، اعضای شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت با کسر مبلغ ۷۵ هزار تومان از پایه سنوات مصوبه قبلی خویش برای کارگران و افزودن آن به حداقل دستمزد کارگران و افزایش کمک هزینه مسکن از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان میزان حداقل دستمزد کارگران از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد افزایش دادند.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز بیان کرد: بر اساس ماده ۱۱۱ قانون الزام تامین اجتماعی حداقل مستمری کارگران بازنشسته نباید از حداقل دستمزد تعیین شده کارگران شاغل کمتر باشد، بدین ترتیب شاید مصوبه اخیر شورایعالی کار اثرات قابل دفاع در مستمری کارگران بازنشسته داشته و قابل دفاع باشد اما باید در نظر داشت این رقم فاصله زیادی با واقعیات اقتصادی جامعه دارد.

صادق زاده  افزود: حداقل سبد معیشتی برای کارگران و کارگران بازنشسته رقمی در حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است،  بدین ترتیب مصوبه شورایعالی کار فاصله زیادی با قدرت خرید اولیه کارگران و کارگران بازنشسته دارد و باید این رقم تغییر یابد و به رقم واقعی‌تر برسد.

 وی تنها راه حل رفع مشکل کارگران بازنشسته را از لحاظ تطبیق تفاوت حقوق با نیازها و تورم موجود جامعه را اعمال قانون همسان سازی دانست و گفت: بایستی از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خواسته شود که یکبار برای همیشه مشکل همسان سازی مستمری بازنشستگان را رفع کند و اگر همسان سازی حقوق را با اعمال ماده ۱۱۱ تامین اجتماعی مرتبط نکنند در واقع هیچ کاری انجام نداده اند.

 صادق زاده تبریزی اظهار کرد: قوانین لازم در برنامه ششم توسعه در این ارتباط پیش‌بینی شده است، کارگران بازنشسته سی سال تمام حق بیمه پرداخت کرده اند تا در دوران بازنشستگی در کنار خانواده های‌شان زندگی نسبتا راحتی را داشته باشند نه اینکه در سخت ترین شرایط و با شرمندگی در پیش خانواده زندگی کنند.

 دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز سامان دادن به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و ایفای تعهدات قانونی در این ارتباط را از دیگر وظایف مهم مدیریت سازمان تامین اجتماعی خواند و گفت: بازنشستگان از سازمان تامین اجتمالی عمل‌گرایی می‌خواهند نه همدردی و این سازمان باید برای رفع مشکلات و ارائه خدمات بهینه برای این قشر شریف که بعد از ۳۰ سال تلاش و زحمت بازنشسته شده اند بطور جدی وارد عمل شوند.

رئیس‌کانون کارگران بازنشسته تبریز بیان کرد: نگاه حمایتی مقام معظم رهبری به دستمزد کارگران سبب شد تا در شورایعالی کار بازنگری در میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران صورت بگیرد، بر همین اساس انتظار می‌رود که ترمیم قدرت خرید بازنشستگان و رعایت عدالت در میان آنها نیز در اولویت باشد.

 صادق زاده تبریزی با طرح این سئوال که چرا زندگی و معاش خانواده‌های بازنشستگان مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گیرد، تأکید کرد: سفره های خالی این قشر به هیچ وجه برازنده کشور نبوده و باید به طور جدی فکری به حال بازنشستگان و زندگی آنان بکنند و قطعا با حرف و حدیث مشکلی رفع نخواهد شد.

 نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی اجرای عدالت در حقوق واقعی بازنشستگان و مستمری بگیران را خواسته اصلی آنها عنوان کرد و گفت: انتظار داریم در آستانه پایان عمر دولت تدبیر و امید، تدابیری ارزشمند در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و تصویب حقوق و مزایای واقعی بر اساس نرخ تورم و قانون انجام شود.

وی بیان کرد: صبر کارگران بازنشسته لبریز شده است،  کارگران بازنشسته خارج از قانون مصوب چیزی نمی خواهند و باید اقدامی اساسی برای آنان در این شرایط سخت اقتصادی انجام شود.

کد خبر 522974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha