پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

دولت ایالات متحده با هدف تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌ها و از پا درآوردن اقتصاد شکننده سوریه نام اسماء الاسد، همسر بشار اسد را به فهرست افراد تحریمی خود افزود.

بشار اسد و همسرش اسما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، قانون موسوم به قیصر از روز چهارشنبه اجرایی شد و بر این اساس، تمام افرادی که به هر شکل با ۳۹ فرد حقیقی و حقوقی موجود در فهرست تحریم سوریه همکاری مالی و تجاری کنند، از سوی آمریکا جریمه می‌شوند. یکی از نام‌های حاضر در این فهرست اسما اسد، همسر رئیس جمهوری سوریه است.

دولت دانلد ترامپ در تازه‌ترین مرحله از اقدام‌های تحریمی خود سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه مردم و دولت سوریه اعمال کرده و در این راه، ایران و حزب‌الله لبنان را هم به عنوان متحدان اصلی بشار اسد و مردم سوریه هدف گرفته است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد اسما اسد با پشتیبانی افراد خاندان خود در جنایات همسرش علیه مردم سوریه شریک است و به همین دلیل در دور تازه تحریم‌های آمریکا نامش بین تحریم‌شده‌ها قرار گرفته است.

بشار اسد از سال ۲۰۱۱ وارد فهرست تحریم‌های آمریکا شده بود و حالا بانوی اول سوریه هم به او پیوسته است. نام لشکر فاطمیون هم در فهرست تحریم ایالات متحده دیده می‌شود. قانون قیصر به آمریکا احازه می‌دهد تمام دارایی‌های دولت سوریه را در ایالات متحده توقیف کند. پیش از آغاز تحریم‌ها و فقط در چند هفته اخیر  ارزش پول ملی سوریه حدود ۴۵ درصد افت کرده و مردم در برخی مناطق از لیره ترکیه به جای واحد پول خود استفاده می‌کنند.

کد خبر 522947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha